معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: تولید علم توسط دانشگاه‌ها و مراکز عالی آموزشی در اولویت قرار دارد.
کد خبر: ۱۶۱۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷ 10 January 2016

به گزارش خبرگزاری دانشجویان (ایسنا)، منطقه آذربایجان غربی، علیرضا رادفر در اولین نشست جمعیت ایرانی، پیشبرد ارتباط با صنعت و دانشگاه با اشاره به تولید علم برای توسعه یافتگی جوامع بشری گفت: با بررسی همه کشور‌هایی که در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گرفته‌اند، مشاهده می‌شود که تولید علم توسط دانشگاه‌ها و مراکز عالی آموزشی در اولویت قرار دارد.

وی افزود: تولید علم زمانی مهم است که در جهت تبدیل شدن به یک فناوری و خدمات برای ارائه به جامعه قرار گیرد و تولید علمی که صرفا در حد مقالات باقی بماند، برای توسعه و آبادانی کافی نیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اذربایجان غربی با تاکید بر این موضوع که بایستی ارتباط بین دانشگاه و صنعت ارتباطی نظامند باشد، ادامه داد: عبارت "ارتباط صنعت و دانشگاه" کافی نیست و این ارتباط باید ارتباط دانشگاه با تمام مراکز خدماتی و تولیدی برای ارائه خدمات ارزشمند به جامعه و فرآهم سازی رفاه مردم باشد.

رادفر با بیان اینکه در بیشتر دانشگاه‌های دنیا تولید درآمد از طریق پژوهش‌ها به وجود می‌آید و به معنای دیگر تجاری‌سازی در این دانشگاه‌ها دیده می‌شود افزود: ما نیز باید در این راستا حرکت کرده و به سمتی برویم که این امر را در دانشگاه‌های خودمان اجرایی کنیم، چرا که امروز یکی از لازمه‌های اصلی توسعه پایدار کشور برقراری ارتباط موثر و سازنده بین صنعت و دانشگاه است که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از اساتید، فعالان و کارآفرینان برتر آموزشکده فنی و حرفه‌ای شهید قاضی طباطبایی ارومیه با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شد.

مصاحبه اختصاصی سایت خبری و تحلیلی تابناک آذربایجان غربی با سرپرست مرکز علمی-کاربردی دانشگاه صنعتی ارومیه

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار