کد خبر: ۱۶۲۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۳ 12 January 2016


قائم مقام وزیر نیرو گفت: با استفاده از فناوری‌های روز توانسته‌ایم بیش از 99 درصد جمعیت شهری را زیرپوشش آب سالم و بهداشتی قرار دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، ستار محمودی ظهر امروز در نخستین همایش کشوری تله متری (سیستم‌های پایش و راهبری و کنترل از راه دور تاسیسات آب و فاضلاب) کشور که در باشگاه میلاد کرج برگزار شد، اظهار داشت: تأمین آب شرب سالم و بهداشتی برای مردم یکی از مهمترین وظایفی است که امروز با استفاده از فناورها توانسته این به آن دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیش از 70 درصد جمعیت کشور در شهرها زندگی می‌کنند لذا موفق شده‌ایم با اقدامات و استفاده از فناوری‌های مدرن در تأمین آب سالم و بهداشتی برای مردم اقدامات مناسبی را انجام دهیم.

محمودی یکی از اقداماتی که در این مسیر انجام شده است را بومی‌سازی تمامی تجهیزات صنعت آب کشور عنوان کرد و افزود: در این راستا اقدامات مناسبی برای تأمین آب شرب سالم و بهداشتی در مناطق مختلف شهری و روستایی انجام شده است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه قبل از انقلاب وضعیت تأمین آب شرب مردم در وضعیت مطلوبی نبود،‌ گفت: بعد از انقلاب و با تشکیل شرکت آب و فاضلاب شاهد تحولات اساسی در این زمینه بوده‌ایم.

قائم مقام وزیر نیرو استفاده از کارشناسان و به کارگیری فناوری‌های مختلف را گامی مهم در جهت بهبود وضعیت آب در کشور عنوان کرد و افزود: یکی از مهمترین اقداماتی که باید انجام دهیم ترسیم نیازهای آبی کشور طی 25 سال آینده است.

وی استفاده گسترده از سامانه‌های الکترونیکی و ماهواره‌ای را مهم ارزیابی کرد و گفت: استفاده از سامانه‌های الکترونیکی و ماهواره‌ای برای رصد شرایط آب و هوایی ضروری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار