مدیر کل اداره تعاون ، کار ورفاه اجتماعی لرستان :ب
علی آشتاب با بیان اینکه 148 تعاونی داریم که نیازمند بازنگری وفعال سازی هستند خواهان تشکیل یک کمیته برای فعالسازی این طرحهای راکد وغیر فعال شد.
کد خبر: ۱۶۳۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹ 13 January 2016

به گزارش خبرگزاری تابناک  از لرستان، روز سه شنبه 22 دی ماه جلسه کارگروه اشتغال شهرستان پلدختر با حضور مدیرکل اداره تعاون ،کار ورفاه اجتماعی استان لرستان وهیئت همراه درسالن فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

علی آشتاب در این جلسه با بیان اینکه سند اشتغال یک موضوع پیش بینی شده است وگروه های تخصصی در آن حضور دارند ، گفت : هرکدام از دستگاه های اجرایی در راستای توسعه اقتصادی برنامه های مختص به خودرا دارند.


وی با اشاره به اینکه عملکرد صندوق کار آفرینی وامیدامسال خوب بوده است اضافه کرد: سهم امسال 25 میلیارد تومان بود که با تلاشهای استاندار به 40 میلیارد رسید .

آشتاب افزود: در شهرستان پلدختر 1میلیارد و700 تومان بود که الان به بالغ بر 5 میلیارد رسیده است.

مدیر کل تعاون ، کار ورفاه اجتماعی لرستان عنوان کرد: در شهرستان پلدختر 183 طرح با اعتباری بالغ بر5 میلیارد و52 میلیون تومان پرداخت شده است که 12درصد اعتبارات کل استان است.

علی آشتاب با بیان اینکه 148 تعاونی داریم که نیازمند بازنگری وفعال سازی هستند خواهان تشکیل یک کمیته برای فعالسازی این طرحهای راکد وغیر فعال شد.

مدیرکل اداره تعاون ،کار ورفاه اجتماعی لرستان گفت: این موضوع سوای کارگروه ستاد تسهیل ورفع موانع تولید است چون در بحث ستاد تسهیل بعضاً واحد ها مشکلاتی مانند بدهی گاز آب یا تامین اجتماعی دارندکه تعیین وتکلیف می شوند ولی این موضوع واحد های رها شده هستند.

وی با بیان اینکه اینها سرمایه های استان هستند که باید مورد توجه قرار گیرند خاطر نشان کرد: این واحدها بوسیله بخش خصوصی یا تعاونی در طی پنج سال یا ده سال قبل ساخته شده وبه مرحله ایی از پیشرفت رسیده ولی حالا رها شده اند .

علی آشتاب با بیان اینکه در بحث تعاونی های غیر فعال یا راکد در پلدختر سه واحد داریم که باید فعال شوند، تاکید کرد: با پیگیری جدی این موضوع لازم است که با صاحبان این واحد ها جلسه بگیریم تا اگر به بانکی بدهکارند یا به هرنحو مشکلی دارند مشکلاتشان را برطرف کرده وتعیین وتکلیف کنیم .

این مسئول با بیان اینکه به هر شکل ممکن باید تعیین وتکلیف کنیم از کارگروه اشتغال پلدختر خواست تاحتماً این موضوع را بررسی کند.

علی آشتاب در بخشی دیگر از سخنان خوددبه موضوع اشتغال پرداخت ودرخواست کرد که کمیته نظارتی آمار وارقام را در رابطه با اشتغال ایجاد شده پیگیری کند ویک آماروعدد ورقم واقعی ارائه دهد.

وی گفت: دربحث تحقق اشتغال در یک ارزیابی 9 ماهه شهرستان پلدختر در رتبه سوم قرار دارد واز 1291 نفرتحقق اشتغال 732 نفرمعادل 72درصد ثبت سامانه رصد شده است.

مدیر کل تعاون وکار ورفاه امور اجتماعی لرستان با تصریح اینکه همراهی وهمکاری همه دستگاه ها منجر به ایجاد شغل می شود افزود: ظرفیت بخش خصوصی را نادیده نگیریم وتشکلهای بخش خصوصی باید در این نشست ها حضور داشته باشند واز نقطه نظرات علمی وتوان مالی آنها بخصوص برای فعال سازی طرح ها وواحد های راکد استفاده کنیم چون قدرت رایزنی آنها بیشتر است.

آشتاب تاکید کرد: به قدرت وتوان بخش خصوصی باید احترام گذاشت و این بخش را دربرنامه های تحقق شغل مشارکت داد.

علی آشتاب تنها راه برون رفت این مشکل را استفاده ازظرفیت بخش خصوصی به معنای واقعی دانست وگفت: توجه به کار گروهی وکار جمعی یک ضرورت است وبه نوعی تشکیل تعاونی ها می تواندگامی باشد که باید آن را توسعه دهیم .

وی همچنین استفاده از ظرفیت دانشگاه ها درجهت حل مسائل مشکلات بنگاه های اقتصادی راموثر دانست وگفت: دانشجویان ما موضوعات تحقیقاتشان را روی بنگاه های اقتصادی قرار دهند.

مدیر کل تعاون ،کار ورفاه اجتماعی با بیان اینکه باید فرهنگ کارکردن را رونق بدهیم اشاره کرد: کار را فقط در پشت میز نشینی خلاصه نکنیم و تلاش کنیم با آموزش زمینه کارآفرینی را فراهم نماییم واز افرادی که ایده نو دارند حمایت کرده و آنها را به عنوان کارآفرین معرفی کنیم .

وی تصریح کرد: سرمایه های زیادی در استان هست که باید در این زمینه واحدهای فعال را توسعه دهیم وطرحهای راکدرا از رکود خارج کنیم.

این مسئول استانی در پایان سخنان خود با بیان اینکه به خاطر نرخ بالای بیکاری استان ما بیشتراز سایر استانهای دیگر نیازمند خدمت است.خاطر نشان کرد: بانکها سیستم پولی ومالی را تسهیل کنند ودرحوزه کمیته امداد وبهزیستی چه بانکهای خصوصی وچه بانکهای دولتی مارا حمایت کنند.

همچنین در این نشست نورالدین درمنان فرماندار پلدختربا بیان اینکه نبایدازجایگاه ها ادارات در امر انتخابات سوءاستفاده شود گفت:دستگاههای اجرایی ازجمله بانک ها رصد می شوندتا تسهیلات بانکی در راستهای توصیه شخص خاصی قرار نگیردو پرداخت تسهیلات به مردمی که شرایط لازم را دارند بدون گرایش باشد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تا به امروز دسنگاه ها رعایت کرده اند تصریح کرد : برخی ازخبرهای رسیده در زمینه تسهیلات بانکی را بررسی می کنیم.

درمنان ادامه داد:برخی از واحدهای ما تعطیل هستند ودستگاههای اجرایی مربوطه پیگیری کنندوانتظار داریم که این واحد های راکد تعیین وتکلیف شوند.

فرماندار پلدخترهمچنین از دستگاه های اجرایی خواست تا در امر اشتغالزایی موضوع بیمه را درنظر بگیرندزیرا به نظر وی شخص شاغلی که بیمه نمی شود بیکار است.

لازم به ذکر است که در این نشست هرکدام از اعضای کارگروه عملکرد خود را در زمینه تحقق شغل در شهرستان پلدخترایراد کردند.

خبرنگار - رضا جودکی نژاد

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار