تابناک: دبیر ستاد انتخابات کشور به تشریح آخرین آمار انصرافی داوطلبان مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی پرداخت و گفت: ۲۳ نفر از ۸۰۱ نفر از داوطلب پنجمین دوره انتخابات خبرگان انصراف داده‌اند.
کد خبر: ۱۶۴۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸ 16 January 2016
به گزارش خبرگزاری فارس، علی پورعلی مطلق دبیر ستاد انتخابات کشور در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، گفت: با توجه به فرآیند انتخابات پیش رو ظرفیت‌هایی در قانون اساسی برای داوطلبین پیش بینی شده است که اگر داوطلبی احیانا رد صلاحیت شده باشد، از فردا به مدت 7 روز مدت زمان هیات‌های نظارت استان‌ها به اتمام می‌رسد و پس از آن 27 روز فرصت دارند که به شورای نگهبان مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه پس از این مدت نیز داوطلبان فرصت 7 روزه‌ای را برای مراجعه به شورای نگهبان و ارائه اعتراض خود خواهند داشت تصریح کرد: براساس آنچه قانون تعیین کرده است از تمامی ظرفیت‌ها و فرصت‌ها استفاده شده و تمامی ملزومات انتخابات برای روش سنتی و قدیمی فراهم شده است.

پورعلی مطلق با بیان اینکه تعرفه‌های انتخابات چاپ شده است تصریح کرد: تعرفه‌ها براساس جدول زمان بندی در استان‌ها به زودی توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: دو انتخابات و دو صندوق اخذ رای در شعبات وجود دارد که با توجه به تدوین برنامه‌ها براساس روند و تقویم زمان بندی چیزی کم نداریم و در خیلی از جاها جلوتر هستیم.

دبیر ستاد انتخابات با اشاره به انصراف 498 نفر و رد صلاحیت 810 نفر از داوطلبان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به نام نویسی بالای 12 هزار نفر در انتخابات مجلس شورای اسلامی، باید بگویم که این انتخابات در مقایسه با انتخابات‌های گذشته روال طبیعی و فرآیند درستی را در پیش گرفته است که بیشترین تعداد افراد انصرافی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی به ترتیب در استان اصفهان 75 نفر ، در تهران 50 نفر و در استان فارس 45 نفر بوده است.

پورعلی مطلق تصریح کرد: در انتخابات خبرگان نیز تا این لحظه 23 نفر انصراف دادند و بالاترین تعداد انصرافی‌ها از این افراد 7 نفر در تهران و 3 نفر در کردستان بوده‌اند.

دبیر ستاد انتخابات کشور با اشاره به رعایت قانون‌مداری در امر  انتخابات گفت: تاکید داریم که قانون در امر انتخابات به درستی اجرا شود و ما نمی‌توانیم که به کسی توصیه کنیم که کسی را رد و کسی را تائید صلاحیت کند، آنچه مهم است قانون است که باید اجرا شود و در تمامی موارد براساس قانون عمل خواهد شد.

پورعلی مطلق تصریح کرد: در هیات های اجرایی با توجه به اینکه ترکیب مردمی و از اقشار مختلف هستند بر اجرای قانون تاکید می‌شود.

دبیر ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه قانوناً نمی‌توانستیم توصیه کنیم کسی را رد و یا تائید کنند تصریح کرد: ما تنها بر اجرای درست قانون توصیه کرده‌ایم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار