فرمانده مرزبانی استان سلیمانیه اقلیم کردستان عراق گفت: هم اکنون امنیت در نوار مرز به ویژه مرزهای مشترک با شهرستانهای قصرشیرین و ثلاث باباجانی به طور کامل برقرار است و مشکلی در این زمینه نیست.
کد خبر: ۱۶۶۸۷۲
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱ 20 January 2016
فرمانده مرزبانی استان سلیمانیه اقلیم کردستان عراق گفت: هم اکنون امنیت در نوار مرز به ویژه مرزهای مشترک با شهرستانهای قصرشیرین و ثلاث باباجانی به طور کامل برقرار است و مشکلی در این زمینه نیست.

سرتیپ فخرالدین عبدالله روز چهارشنبه در حاشیه نشست فصلی کلانتران مرزی قصرشیرین و سلیمانیه عراق در مرز رسمی پرویزخان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون به غیر از نیروهای مرزبانی هیچ گروه مسلح و گروهک های تروریستی داعش در مرزهای مشترک ایران و عراق حضور ندارند و نوار مرز در کنترل کامل مرزبانان دو طرف است.

وی اظهار کرد: مردم مسلمان جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق اکنون بطور آزادانه و در امنیت کامل نسبت به فعالیت ها و مبادلات مرزی خود اقدام می کنند.

وی هدف از نشست امروز و دیدار با فرمانده هنگ مرزی قصرشیرین را پیرو جلسات قبلی فرماندهان دو طرف که هر سه ماه یکبار برگزار می شود و بحث و گفت و گو درباره مسائل و مشکلات بیان کرد.

وی اظهارداشت: حضور داعش در عراق یکی از بزرگترین مشکلات این کشور است که امروز توافق کردیم برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل به ویژه توسط گروه های ترویستی کنترل و نظارت بیشتری در مرزها داشته باشم.

فرمانده مرزبانی استان سلیمانیه اقلیم کردستان عراق بیان کرد: همچنین دو طرف در خصوص تبادل اخبار و اطلاعات و هرگونه تردد غیرمجاز افراد و قاچاقچیان در مرزها و اینکه راه برای ورود داعش و تهدیدکنندگان مرز و امنیت بسته شود تاکید کردند.

سرتیپ فخرالدین عبدالله ادامه داد: در دیدار با فرمانده هنگ مرزی قصرشیرین توافق شد تا با هم افزایی و همکاری دو طرف کنترل بیشتری در نوار مرزی صورت گیرد تا آن را از وجود تروریست های داعش پاکسازی کنیم تا امنیت مرزهای جمهوری اسلامی ایران و عراق تامین شود.

مرزبان درجه یک و فرمانده هنگ مرزی قصرشیرین نیز گفت: این جلسه در راستای برگزاری نشست های فصلی کلانتران مرزی دو طرف برگزار شد.

سرهنگ رضا الماسی افزود: تبادل اخبار بین دو طرف جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق برای ترددهای غیرمجاز، کنترل بیشتر نوار مرز برای جلوگیری از ورود هرگونه قاچاق کالا، مشروبات الکی و سلاح از دیگر موارد مورد بحث در این نشست بود.

وی گفت: استیفای حقوق مرزنشینان و حضور بیشتر مرزبانان دو طرف برای جلوگیری و مقابله با هرگونه تردد غیرمجاز و ناامنی به ویژه در بحث مقابله با تروریست های داعش و پژاک از دیگر موارد مورد بحث در این نشست بود.

نشست فصلی کلانتران مرزی دو کشور ایران و عراق روز چهارشنبه با حضور مرزبانان قصرشیرین و سلیمانیه در پایانه مرزی پرویزخان برگزار شد.

54 درصد کالاهای غیرنفتی کشورمان از مرز رسمی پرویزخان به عراق صادر می شود.
روزانه بیش از یک هزار دستگاه کامیون از مرز بین المللی پرویزخان و 500 دستگاه کامیون نیز از مرز خسروی کالاهای صادراتی ایران را به عراق حمل می کنند.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با 27 هزار نفر جمعیت و در اختیار داشتن دو مرز رسمی و فعال پرویزخان و خسروی دارای 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق است که کانونی برای انجام مراودات تجاری و اقتصادی بین دو کشور است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار