مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از پایان تعمیرات اساسی چهار فروند اسکله فلزی شناور بندر شهید حقانی در اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات دریایی بندر شهید رجایی به منظور ارتقاء ایمنی این اسکله ها در طرح نوروزی 95 خبر داد.
کد خبر: ۱۶۸۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵ 24 January 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، ابراهیم ایدنی در این رابطه اظهار کرد: با تلاش شبانه روزی متخصصین و مهندسین ایرانی در بندر شهید رجایی، تعمیرات اساسی دو فروند اسکله شناور برای طرح نوروزی ساماندهی سفرهای دریایی سال 95 استان هرمزگان به پایان ‌رسید و عملیات به آب اندازی آنها در حوضچه بندر نیز با موفقیت انجام شد.
 
وی افزود: اجرای این پروژه، حدود دوماه زمان برده و 5هزار نفر ساعت نیز کار فنی انجام شده است.
 
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: این دو پست اسکله که هر کدام ٢٢متر طول، ٥ متر عرض و ١,٦متر ارتفاع دارند و ٤ سال نیز از زمان ساخت آن ها می گذرد، اوایل آذرماه امسال برای انجام تعمیرات اساسی به تعمیرگاه دریایی منتقل شده بودند که با پایان یافتن این تعمیرات، طی روزهای آینده در بندر شهید حقانی نصب می‌شوند.
 
به گفته این مقام مسئول، برای نخستین بار در کشور بر روی اسکله‌های شناور مسافری سیستم پیشرفته آتش نشانی نصب شده است تا در مواقع بروز سانحه این تجهیزات مورد استفاده قرار گیرند.
 
ایدنی بیان کرد: پیش از این نیز دو فروند اسکله شناور دیگر از همین نوع، پس از طی شدن مراحل دوماهه انجام تعمیرات اساسی، اواسط آذرماه در بزرگترین بندر مسافری کشور نصب شده بود.
 
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: برای تعمیرات این چهار فروند اسکله شناور مجموعاً 7 میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی سازمان بنادر هزینه شده است.
 
وی هدف از اجرای این پروژه را ارتقاء ضریب ایمنی اسکله های شناور برای تردد مسافران و پهلوگیری ایمن شناورها در طرح نوروزی سال 95 عنوان کرد.
 
به گزارش ایسنا، بندر شهید حقانی به‌عنوان بزرگ‌ترین بندر مسافری کشور در حال حاضر از ١٠ پست اسکله، با قابلیت پهلوگیری همزمان بیش از ٢٠ شناور مسافری برخوردار است که به صورت دوره ای مورد بازرسی فنی و تعمیر قرار می گیرند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار