کد خبر: ۱۷۴۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۱ 03 February 2016

غلامرضا مالکی‌شجاع ظهر امروز در نشست کارگروه توانمندسازی اقتصادی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازآفرینی محدوده‌ها و محله‌های هدف استان که در محل سالن کنفرانس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی زاهدان برگزارشد اظهار داشت: نبود اشتغال مناسب در روستاها عامل افزایش حاشیه نشینی در سیستان و بلوچستان است.

وی با تبریک فرارسیدن دهه مبارک فجر، افزود: در عرصه بین‌المللی و دیپلماسی سیاسی با رهبری مقام معظم رهبری و تدبیر رئیس‌جمهوری و وزیر امور خارجه به موفقیت‌های خوبی دست‌یافتیم و ورود رئیس‌جمهور چین و هیئت همراه و رفع تحریم‌ها، خود نشان از رونق اقتصادی است.

مالکی بابیان اینکه، 51 درصد جمعیت استان را روستاییان تشکیل می‌دهند، گفت: مهاجرت روستاییان به شهرها یکی از مهم‌ترین دلایل رشد حاشیه‌نشینی است و لازم است با برنامه‌ریزی صحیح در روستاها اشتغال مناسب را ایجاد کنیم.

وی با اعلام اینکه طرح جامع همه‌نگر شهر زاهدان در دست بررسی است افزود: بدون توجه به رشد و توسعه انسانی، توسعه پایدار امکان‌پذیر نیست و لازمه اجرای موفق طرح‌ها و پروژه‌ها، مشارکت مردمی است و این مهم باید موردتوجه قرار گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در این جلسه با اشاره به تأکید قانون اساسی و سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران در سال 1404، جهت دستیابی به عدالت اجتماعی، گفت: مبارزه با فقر و محرومیت از اولویت‌های دولت تدبیر و امید است.

مهرداد جهاندیده افزود: با هدف جلب مشارکت کلیه دستگاه‌های ذی‌ربط در فرآیند بازآفرینی بافت‌های هدف شهری و به‌ منظور حفظ حقوق شهروندی و ارتقای کیفیت زندگی، ستاد ملی بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و محله‌های هدف به ریاست رئیس‌جمهور و متناظر با آن ستاد استانی بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و محله‌های هدف به ریاست استانداران در سطح استانها تشکیل گردید.

وی تصریح کرد: کارگروه توانمندسازی اقتصادی و مشارکت‌های مردمی مناطق و محلات هدف استان با ابلاغ رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان به‌عنوان رئیس کارگروه و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌عنوان دبیر کارگروه از سوی استاندار و رئیس ستاد بازآفرینی استان تشکیل و رسمیت یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار