در مقابل نمایندگی بانک مرکزی در مشهد واقع شد ؛
روز گذشته جمعی از سپرده گذاران تعاونی اعتباری بدر توس و فردوسی والزهرا در اعتراض به پرداخت نشدن اصل و سود سپرده های خود در مقابل نمایندگی بانک مرکزی در مشهد تجمع کردند.
کد خبر: ۱۹۱۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶ 03 March 2016
به گزارش تابناک رضوی، یکی از سپرده گذاران با اشاره به بلاتکلیفی یک ساله خود گفت: چرا بانک مرکزی در این 15 سال با تابلوی تحت نظارت بانک مرکزی بدون نظارت اجازه فعالیت به موسسه بدرتوس دادند و چرا بانک مرکزی پاسخ گو نیست؟
وی افزود: مسئولان بانک مرکزی هیچ تعیین تکلیفی نکرده اند و از طریق مسئولان استانداری و فرمانداری فقط وعده پیگیری می دهند.
طاهری افزود: خود موسسه آرمان به کاسپین تغییر نام داده تا شعبه های بد حساب را کنار بگذارد اما خوش حساب ها را تحت پوشش خود بگیرد و ما واقعا نمی دانیم به کجا باید شکایت کنیم.وی با بیان این که قرار بوده است برای تجمیع موسسات مشکل دار به زودی مجوز بگیرند ولی نگرفته اند گفت: در این مدت یک سال اصل و سود سپرده ها را ندادند و سپرده گذاران بلاتکلیفند و نمی دانند آخرش چه می شود.
وی گفت: بانک مرکزی هم می گوید آن موقع که سپرده گذاری کردید باید تحقیق می کردید و محاسبه شده سپرده گذاری انجام می دادید در حالی که مقصر اصلی و مهم این ماجرا بانک مرکزی است که نظارت درستی بر موسسات مالی نداشته است تا مانع فعالیت موسسات بدون مجوز بشود و مقصر بعدی موسسه آرمان است که اصلا پاسخ گوی سپرده گذاران نیست.  
وی اظهار کرد: اگر مدیران موسسه ای تخلف می کنند به سپرده گذاران ربطی ندارد و نباید سپرده گذاران نادیده گرفته شوند. بلکه مدیران باید توسط مراجع قضایی این تخلفات راپیگیری کنند. مراجع قضایی هم می گویند تقصیر خود سپرده گذاران بوده که در این موسسات سپرده گذاری کرده اند.
وی گفت: وقتی بر روی تابلوی موسسه مالی اعتباری  و دفترچه های حساب پس انداز نوشته شده که تحت نظارت بانک مرکزی است،  بانک مرکزی باید پاسخگو باشد که چرا موسسه بدون مجوز با این عنوان سالیان سال فعالیت می کرده است.پس از ساعتی به همراه تعدادی از تجمع کنندگان برای گفت و گو با مسئولان مربوطه وارد نمایندگی بانک مرکزی شدم.  
یکی از مسئولان نمایندگی بانک مرکزی در پاسخ به خراسان که چه پیگیری هایی این نمایندگی برای رفع مشکلات و پرداخت مطالبات سپرده گذاران انجام داده است؟ گفت: باید با روابط عمومی بانک مرکزی صحبت کنید.هرچند از ورود خبرنگار به اتاق مسئول مربوطه جلوگیری شد اما یکی از سپرده‌گذاران که به اتاق مسئول مورد نظر در نمایندگی بانک مرکزی رفته بود، گفت: به ما هم پاسخ درستی ندادند و مثل همیشه فقط گفتند پیگیری می کنیم!
سمیه صادقی/خراسان رضوی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار