مدیرکل آموزش و مشارکت های مردمی سازمان محیط زیست کشور گفت: در بسیاری کشورها از ساحل استفاده‌ی مناسبی می‌شود و برای ساحل برنامه و طرح دارند و ما نیز باید اقدامات مناسبی در ساحل انجام دهیم و باید برای پاکسازی ساحل فرهنگسازی شود.
کد خبر: ۱۹۲۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷ 05 March 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، با حضور مدیرکل آموزش و مشارکت های مردمی سازمان محیط زیست کشور و سایر مسئولان استانی چهارمین دوره جشنواره سین هشتم(شهرتکانی و پاکسازی ساحل) در پارک غدیر بندرعباس با حضور خیل عظیم دوستداران محیط زیست برگزار شد.
 
مدیرکل آموزش و مشارکت های مردمی سازمان محیط زیست کشور با اشاره به اینکه مردم بومی و محلی این منطقه به سطحی از آگاهی محیط زیستی رسیده اند که اگر در دریا مشاهداتی از حیات وحش دریایی داشته باشند و یا لاک پشت یا پرنده مصدومی را مشاهده کنند سریعا مشاهدات را به اطلاع محیط زیست می رسانند، اظهار کرد: مردم بندرعباس در حدی عالی به اهمیت محیط زیست، دریا و سواحل پاک اعتقاد دارند.
 
دکتر درویش در این همایش با تقدیر از بانیان برگزاری این همایش، اظهار کرد: توجه به امر ساحل و رسیدگی به وضعیت ظاهری آن باید در اولویت‌های کاری مسئولین استان هرمزگان باید قرار گیرد.
 
وی با تقدیر از خدمات مسئولین شهری بندرعباس در زیبایی شهر، اظهار کرد: شهر بندرعباس در طول سواحل جنوبی کشور به‌عنوان نگین خلیج‌فارس می‌درخشد و باید بیش از پیش به این ساحل بکر توجه کرد، چون این موضوع نشان‌دهنده‌ی اهمیت دادنمان به محیط زیست و محلی است که در آن زندگی می‌کنیم.
 
مدیرکل آموزش و مشارکت های مردمی سازمان محیط زیست کشور ادامه داد: در بسیاری کشورها از ساحل استفاده‌ی مناسبی می‌شود و برای ساحل برنامه و طرح دارند و ما نیز باید اقدامات مناسبی در ساحل انجام دهیم و باید برای پاکسازی ساحل فرهنگسازی شود.
 
درویش با بیان این اینکه برای اجرای برنامه‌ی پاکسازی ساحل باید همه‌ی امکانات فراهم شود تا مردم در طول روز بتوانند در این برنامه مشارکت کنند، خاطرنشان کرد: نباید پاکسازی ساحل به یک روز خاص خلاصه شود بلکه باید آحاد جامعه با فرهنگسازی صحیح این اقدام را در طول سال انجام دهند.
 
وی خاطرنشان کرد: وجود شور و نشاط و انگیزه حاضران در مراسم پاکسازی ساحل، نشانگر علاقه‌ی شدید مردم به محیط زیست و درک زیاد آنها از این مقوله است.
 
دکتر درویش در پایان تصریح کرد: بندرعباس در تعطیلات آخر سال و همچنین ایام نوروز آماده پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی باشند و امیدوارم شهروندان و میهمانان در آن ایام نیز اقدامات خودانگیخته در حفظ محیط زیست انجام دهند.
 
همچنین عضو شورای شهر بندرعباس که به احترام شرکت کنندگان در این حرکت زیست محیط به صورت زانو نشسته برای حاضرین سخنرانی می کرد، تصرحی کرد: ساحل بندرعباس جاذبه طبیعی و منحصر به فرد شهر بندرعباس است که همه اقشار جامعه وظیفه حفاظت و حراست از آن را دارند.
 
کیانوش جهانبخش اظهار کرد: سالانه میلیون‌ها تن گردشگر از سراسر ایران بزرگ به قصد آمدن به بندرعباس و استان هرمزگان سفر می کنند و همین مطلب نیز اهمیت استراتژیک بندرعباس را در بحث گردشگری دوچندان می کند.
 
وی اضافه کرد: یکی از جاذبه های منحصر به فردی که گردشگران در سفر به بندرعباس به صورت ویژه به قصد بازدید از آن به بندرعباس می آیند، ساحل کم نظیر بندرعباس در ایران است.
 
وی با تقدیر از حضور قشرهای مختلف در این آئین فرهنگ ساز ادامه داد: مردم شهر بندرعباس به ساحل این شهر حساسیت بسیار زیادی دارند و فعالان زیست محیطی این شهرستان نیز همواره در تلاش برای حفاظت از این نعمت گرانبهای خدادادی هستند.
 
جهانبخش اضافه کرد: دانشجویان نیز دوشادوش سایر اقشار مردم بندرعباس همیشه در حفظ محیط طبیعی ساحل در صحنه حضور دارند و در طول سال آئین های مختلف پاکسازی ساحل را به صورت خودجوش برگزار می کنند.
 
در ادامه شهردار منطقه یک بندرعباس گفت: بسیار خرسندم که می بینم تا فرهنگ حفاظت از محیط زیست در میان مردم شهر بندرعباس به ویژه دانشجویان نهادینه شده است.
 
محمد امین سلجوقی افزود: ما در بحث حراست و حفاظت از محیط زیست تاکید زیادی بر مشارکت مدنی داریم و بدون مشارکت مدنی این امر مهم به نوعی غیر قابل تصور است.
 
وی تصریح کرد: ساحل بندرعباس از اهمیت بسیار ویژه ای برای مردم این شهر و گردشگرانی که به آن سفر می کنند برخوردار است و به همین دلیل مردم تاکید زیادی بر حفظ و پاکیزگی و حراست از این جاذبه طبیعی دارند.
 
سلجوقی خاطرنشان کرد: قطعا پاکسازی ساحل در طول ساحل بر میزان تمایل مجدد گردشگران برای سفر به بندرعباس بسیار تاثیر دارد.
 
وی در پایان با تقدیر از بانیان برگزاری جشنواره سین هشتم، یادآور شد: پاکیزگی ساحل شهر بندرعباس رابطه تنگاتنگی با ماندگاری گردشگران در این شهر دارد که باید در حراست از آن همگان کوشا باشند.
 
در پایان این جشنواره تعدادی نهال در فضای سبز پارک غدیر در جهت ترویج فرهنگ در ختکاری و نهالکاری کاشته شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار