کد خبر: ۱۹۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۵ 07 April 2015
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز از پیش بینی 60 برنامه استانی و کشوری در حوزه های مختلف فرهنگ، هنر و رسانه برای سال 94 خبرداد.
سید موسی حسینی کاشانی پیش نیاز اصلی برگزاری این برنامه ها را تامین بودجه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری البرزعنوان کرد.
وی افزود: آخرین گام برداشته شده در سال گذشته مقدمه سازی برای راه اندازی انجمن مفاخر در استان بود که این انجمن در سال جدید به صورت رسمی آغاز به کار می کند.
حسینی کاشانی اظهارداشت: در راستای راه اندازی این انجمن در پایان سال گذشته از دو تن از مفاخر و هنرمندان برتر کشوری که در این استان ساکن هستند، تقدیر شد.
وی گفت: این انجمن به ریاست استاندار و عضویت امام جمعه ، مدیرکل ارشاد و چهار نفر از شخصیت های فرهنگی هنری استان فعال خواهد شد.
حسینی کاشانی بیان داشت: همچنین معرفی شورای شاعران استان که از سال گذشته برنامه ریزی شده بود، تا پایان فروردین ماه یا اواسط اردیبهشت ماه انجام می شود.
وی همچنین با اشاره به سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان البرز در ماههای پایانی سال گذشته، افزود: در این سفر مقرر شد تا برگزاری جشنواره های مختلف کشوری به استان ها واگذار شود که میزبانی نخستین جشنواره فیلم مادر به البرز داده شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز اظهار داشت: این جشنواره که در حوزه فیلم کوتاه برگزار می شود به منظور نشان دادن ظرفیت های استان بوده و یکی از اصلی ترین اعضای دبیرخانه این جشنواره 'فاطمه گودرزی' بازیگر سینما و تلویزیون است.
وی برگزاری نخستین همایش خوشنویسی را از دیگر این برنامه ها عنوان کرد و گفت: رونمایی از پوستر این جشنواره با حضور وزیر انجام شده بود.
وی که با ایرنا گفتگو می کرد، همچنین با اشاره به توزیع برگزاری برنامه ها در بین شهرستان ها، افزود: جشنواره اردیبهشت تئاترالبرز در سال جاری به میزبانی شهرستان ساوجبلاغ برگزار خواهد شد.
حسینی کاشانی در ادامه با اشاره به انتخابات جدید خانه مطبوعات و معرفی اعضای هیات مدیره جدید، بیان کرد: برنامه های زیادی با همکاری ارشاد و خانه مطبوعات در زمینه آموزش، حرفه ای شدن خبرنگاران و انسجام اهالی مطبوعات و مطبوعات در نظرگرفته شده است.
وی در ادامه با اشاره به برنامه های برگزار شده در سال 93 اظهار داشت: اکثر برنامه ها براساس جدول زمان بندی شده علیرغم کمبود بودجه با حمایت بخش خصوصی انجام شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری جشنواره های مختلف هنری و فرهنگی همچون جشنواره تئاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی و فیلم فجر، نخستین جشنواره مطبوعات البرز و معرفی برترین های این حوزه از جمله برنامه های اجرایی سال 93 عنوان کرد.
وی با اشاره به آخرین گام برداشته شده در حوزه فرهنگ در سال گذشته که رونمایی از کتاب شهدای استان و دیدار با خانواده شهدای هنرمند بود، بیان کرد: شهدای هنرمند باروحی زلال و صیقلی درکنار پرداختن به هنرمرسوم ،هنرشهادت را نیز با پوست و استخوان خود درک کردند و برای دفاع ازاین مرزوبوم به جبهه های نبرد حق علیه باطل شتافتند.
حسینی کاشانی اضافه کرد: شهیدان هنرمند با نثارجان خود نشان دادند که هنرمندان نیز مانند سایر اقشار جامعه نسبت به مسائل کلی و جزئی کشورشان حساس هستند و به هیچ وجه خود را جدا از سایرین نمی بینند.
وی خاطرنشان کرد:متاسفانه امروز برخی تصور می کنند هنرمند کسی است که ازنظر ظاهری ونوع پوشش با عامه مردم متفاوت باشد اما واقعیت این است که هنرمندان واقعی خود را ازجنس مردم می دانند و هرگز با تفاوت های ظاهری خود را درجامعه برجسته نمی کنند.
حسینی کاشانی گفت:درک هنر شهادت باعث میشود فرد ازداشته های مادی خود دست بشوید و جسم و روحش را فدای ارزش های بالای معنوی کند.
وی در پایان با اشاره به موفقیت وزارت امور خارجه و دولت و تبریک این موفقیت، افزود: این موفقیت یک عیدی برای دولت و ملت بود و مردم و دولت بایستی با همدلی و همزبانی این موفقیت کسب شده را ادامه دهند و امیدواریم در ماه های آینده خبرهای خوشی را برای مردم شاهد باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار