جمعی از هنرمندان عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون کشور با همراهی متولیان فرهنگی و هنری آمل به یاد جمعی از هنرمندان فقید این شهرستان نهال کاشتند.
کد خبر: ۱۹۹۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۳ 17 March 2016

به گزارش تابناک مازندران،' مسعود فروتن' کاگردان سینما ، تئاتر و تلویزیون ، 'محمدعلی سجادی ' کارگردان ٬ فیلمنامه نویس و تهیه کننده و ' فرهنگ شریف ' از جمله هنرمندانی بودند که در این اقدام فرهنگی زیست محیطی شرکت داشتند.


در این آئین که با عنوان ' ریشه در جان ' برگزار شد ، 40 اصله نهال در محوطه مجتمع فرهنگی و هنری ولی عصر (عج) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل کاشته شد.


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل در حاشیه این مراسم 
گفت : از مدت ها قبل به دنبال حضور هنرمندان آملی از تهران به شهرستان برای برگزاری این مراسم بودیم و دراین آئین به یاد 18 هنرمند فقید ملی و شهرستان آمل و نیز 28 هنرمند حال حاضر و پیشکوست این شهرستان نهال غرس شد.


محمد محمدی معرفی و شناساندن مفاخر فرهنگی و مشاهیر بنام مازندران به نسل کنونی جامعه بخصوص جامعه فرهنگی وهنری شهرستان آمل را یک اصل و برنامه مهم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست .


وی گفت : مازندران در طول قرون مفاخر و مشاهیر بزگ و بنامی را به ایران اسلامی و نیز کشورهای منطقه معرفی کرد ، اما همچنان در معرفی و برگزاری همایش و یادبودی برای آنان کم فروغ بوده است.


او افزود : با این قدمت بزرگ فرهنگی، متاسفانه همچنان هنرمندان بزرگ مازندرانی نه در استان بلکه درکل کشور بخوبی شناسانده نشدند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار