یک کارگردان پیشکسوت تئاتر گفت: نمایش کودک در مقایسه با نمایش بزرگسال بیشتر درآمدزاست و گروه‎های نمایشی تمایل بیشتری به آن دارند.
کد خبر: ۱۹۹۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲ 19 March 2016

یک کارگردان پیشکسوت تئاتر گفت: نمایش کودک در مقایسه با نمایش بزرگسال بیشتر درآمدزاست و گروههای نمایشی تمایل بیشتری به آن دارند.

به گزارش فارس،محمدجواد کبودراهنگی در همدان با اشاره به اینکه وضعیت تئاتر در سال 94 تفاوت چندانی با سالهای گذشته نداشت، اظهار کرد: گروه‌های مختلفی در سال 94 کار داشتند و به روی صحنه رفتند اما مشکل تئاتر همدان مشکل کمیت و تعداد آثار نیست.

وی با بیان اینکه نمایش‌های اجرا شده در طول سال نقد و بررسی نمیشوند، افزود: همه گروه‌های تئاتری ارزیابی نمیشوند و به همین دلیل رشدی به لحاظ کیفی نداریم.

این پیشکسوت تئاتر با اشاره به اینکه نهادهای حامی تئاتر به عدم حمایت مالی از گروههای نمایشی عادت کردهاند، خاطرنشان کرد: هنرمندان عرصه نمایش در استان همدان دیگر انتظار حمایت نهادهای فرهنگی و متولی را هم ندارند.

وی درباره عدم استقبال از نمایش بزرگسال در همدان گفت: تئاتر بزرگسال در همدان شناخته شده هست اما نمایش کودک در مقایسه با نمایش بزرگسال بیشتر درآمدزاست و گروههای نمایشی تمایل بیشتری به آن دارند.

کبودراهنگی با اشاره به نبود سالن تخصصی تئاتر در همدان اظهار کرد: مجتمع شهیدآوینی عنوان تئاترشهر را دارد و به این منظور نامگذاری نیز شده است اما کارکردش همچون گذشته است و محل دائمی تئاتر نیست.

وی با بیان اینکه دغدغه اصلی گروههای تئاتری این است که به لحاظ مالی بدهکار نشوند، گفت: به همین دلیل گروههای نمایشی بیشتر وقت خود را صرف تبلیغات و بلیتفروشی می‏کنند و از موضوع اصلی یعنی نمایش دور میشوند.

کارگردان پیشکسوت تئاتر با اشاره به اجرای نمایش بنگاه تئاتر رال با طعم هگمتانه در سال 94 بیان کرد: این نمایش به مدت یک ماه در مجتمع شهیدآوینی به روی صحنه رفت و استقبال بسیار خوبی از آن شد.

وی خاطرنشان کرد: این نمایش در جشنواره آیینی و سنتی تهران اجرا شد اما یک خبر نیز از راهیابی نمایش در این جشنواره منتشر نشد.

کبودراهنگی با ابراز گلایه از بی‌توجهی مدیران فرهنگی نسبت به حوزه نمایش گفت: بعید میدانم صحبت‌های ما را مسئولان بخوانند


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار