مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از فعالیت 105 شناور مسافری و لندینگ کرافت برای جابجایی مسافرین نوروزی خبر داد
کد خبر: ۲۰۳۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۸ 29 March 2016
ابراهیم ایدنی اظهار داشت: در طرح نوروزی سال 95 که از 25 اسفند آغاز شده و تا 15 فروردین ماه ادامه دارد، 57 فروند شناور مسافری با ظرفیت بالغ بر 6 هزار و 500 صندلی و 48 فروند شناور لندینگ کرافت با ظرفیت جابجایی 2400 دستگاه خودرو طی هر بار سفر، جابجایی مسافر و خودرو را به جزایر استان هرمزگان برعهده دارند.
 
وی ادامه داد: در این دوره 13 روزه، در مجموع نزدیک به 405 هزار دستگاه خودرو نیز از طریق شناورهای لندینگ کرافت در مسیرهای دریایی جابجایی صورت گرفته که بیشترین حجم جابجایی خودرو در روز پنجم فروردین با رقمی بالغ بر 51 هزار دستگاه به ثبت رسیده است.
 
به گفته ایدنی، بیشترین حجم جابجایی مسافر طی 13 روز گذشته مربوط به روز ششم فروردین بوده که طی یک روز 526 هزار نفر سفر به عنوان پرترافیک‌ترین و شلوغ ترین روز طی تعطیلات نوروزی صورت گرفته است.
 
وی تصریح کرد: هفتم فروردین‌ماه که بنادر استان میزبان موج دوم سفرهای دریایی میهمانان نوروزی بود، جابجایی 520 هزار نفر سفر دریایی و حمل 46 هزار دستگاه خودرو انجام شد و 17 هزار و 800 بار ترددسفر دریایی نیز به ثبت رسید.
 
ایدنی اظهار داشت: روز گذشته هشتم فروردین ماه نیز جابجایی 462 هزار نفر سفر دریایی و حمل 40 هزار دستگاه خودرو انجام شد و بیش از 15 هزار و 800 بار تردد شناور (سفر دریایی) نیز به ثبت رسیده است.
 
رئیس کمیته حمل و نقل دریایی ستاد خدمات سفر هرمزگان ضمن ارایه آماری از فعالیت‌های گردشگری ساحلی و دریایی استان طی 13 روز گذشته، خاطر نشان ساخت: طی این مدت در مجموع بالغ بر 778 هزار نفر از شناورهای تفریحی برای انجام گشت‌های دریایی بهره‌مند شدند که 74 هزار سفر به همین منظور انجام شده است.
 
ایدنی  از ثبت حدود 4 میلیون نفر سفر دریایی از طریق بنادر مسافری این استان طی 13 روز گذشته خبر داد.
 
وی تصریح کرد: طی این مدت، حدود 780هزار نفر از گشت‌های دریایی در آب های ساحلی این استان استفاده کرده‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار