مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: امسال شروع سال خوش آمد به یزد عنوان گردید و در همین راستا یک برنامه پنج ساله برای گردشگری استان یزد تدارک دیده شد.
کد خبر: ۲۰۴۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۵ 01 April 2016
به گزارش «تابناک یزد»، محمدمهدی شرافت در جمع مسافران نوروزی و مسئولان مهریز در روستای سریزد افزود: مهریز باتوجه به ظرفیت بسیار بالا در گردشگری جایگاه ویژه ای دارد و باتوجه به طبیعت بسیار زیبای که دارد در کنار چند شهرستان استان از جمله تفت می تواند در بحث گردشگری طبیعی مطرح شود.
این مسئول ضمن اشاره به ظرفیت تاریخی مهریز از جمله بافت های تاریخی، باغ جهانی پهلوان پور و مجموعه ارگ سریزد اظهار داشت: باغ آهوی مهریز نیز جدا از اینکه طرح ویژه ای است با توجه به علاقمندی سرمایه گذار آن نتیجه خوبی در بر داشت که با تلاش و استقامت این طرح شش ساله با هزینه 40 میلیارد ریال به ثمر نشست.
شرافت گفت: امسال بیشترین همت و توجه استان در زمینه برگزاری جشنواره های نوروزی بود و همه دستگاه های فرهنگی و اجرایی از جمله شهرداریها، ارشاد اسلامی ، سازمان تبلیغات، اوقاف، پیام های خود را از زبان هنر ارائه داند و ما شاهد جلوه گری هنرمندان در استان بودیم.
مدیرکل میراث فرهنگی یزد ، کمپ های کویری، جشنواره های نوروزی و بازارچه های صنایع دستی را از جمله مواردی دانست که موجب رونق گردشگری ماندگاری بیشتر مهمانان نوروزی در استان یزد شد.
شرافت اظهار داشت: ر استان یزد آینده و گذشته با هم گره خورده است و می توان با استفاده از ظرفیت تاریخی و فرهنگی این شهر بحث گردشگری را به عنوان یکی از محورهای اصلی مدنظر قرار داد.
وی گفت: در این راستا شهرستان مهریز توانسته در این زمینه پیشگام باشد و مردم با این صنعت که ضرری به محیط زیست نمی زند و به نوعی صنعت پاک تلقی می شود، از اشتغال و درآمد پایدار آن بهره مند خواهند شد.
این مسئول در پایان ضمن اشاره به اینکه در کل یزد تا پایان روز دهم فروردین ماه افزون بر 786 هزار نفر در مجموعه هایی که مرتبط با ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر هستند اسکان داده شدند گفت: این آمار نسبت به سال گذشته 52 درصد رشد داشته که ارزشمند و چشمگیر است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار