فرودگاه همدان با توجه به جایگاه منحصر به فرد خود یکی از مهمترین فرودگاه های غرب کشور بشمار می رود که یکی از قدیمی ترین فرودگاه های ایران با قدمتی حدود 8 دهه است، اما این فرودگاه هنوز نتوانسته به جایگاه واقعی خود برسد و در اندر پیچ و خم مشکلات گیرکرده.
کد خبر: ۲۰۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱ 09 April 2015

فرودگاه همدان با توجه به جایگاه منحصر به فرد خود یکی از مهمترین فرودگاه های غرب کشور بشمار می رود که یکی از قدیمی ترین فرودگاه های ایران با قدمتی حدود 8 دهه است، اما این فرودگاه هنوز نتوانسته به جایگاه واقعی خود برسد و  در اندر پیچ و خم مشکلات گیرکرده.

به گزارش تابناک همدان؛همدان از نظر جاذبه ‌ها و اماکن گردشگری و تاریخی  چیزی کم ندارد، و  براي  بازديد از اين  جاذبه ‌ها كه  پيامد آن رونق اقتصاد گردشگري است، نيازمند راهي  براي آمدن گردشگر است .

در دنياي امروز همدان، جز جاده زميني فاقد راه‌ هاي ورود گردشگر به استان بوده و هنوز در ميان وعده ‌هاي فرودگاه، راه‌ آهن و... دست و پا مي‌ زند اما گویا کاستی‌ های این استان در راه رسیدن به توسعه در زمینه ‌هایی است که باید با جزم شدن عزم متولیان امور مساعد شود.

فعال نبودن آنچنان پرواز ‌های فرودگاه همدان يكي از عوامل مؤثر در زمينه مغفول ماندن رشد گردشگری در استان است؛ متأسفانه فرودگاه همدان تنها با چند استان همچون تهران، مشهد و کیش پرواز ندارد و از سایر استان ها غافل مانده است

همچنین این فرودگاه با آنکه اسم بین المللی را با خود یدک می کشد اما نتوانست تاکنون در این زمینه هم موفق باشد و بتواند پلی ارتباطی برقرار کند و تنها با دبی  هواپیماهای آن در تردد هستد.

در اين  ميان  برقراري  پروازهاي به ظاهر هزينه‌ بر برای تأثير گذاري بر آينده استان از اهميت  خاصي برخوردار است و بايد مورد توجه قرار گيرد که در این زمینه می توان از تبلیغات هم در جذب مسافر بهره برد.

علاوه بر اهمیت اقتصادی و آثاری که یک سیستم حمل و نقل می‌ تواند روی بهبود وضع اقتصادی بگذارد و موجبات بهبود وضع زندگی تک تک افراد را فراهم آورد، آثار اجتماعی- فرهنگی آن نیز مثل آثار آموزشی، بهداشتی، فرهنگی، سیاحتی و زیارتی را نباید از نظر دور داشت.

با این که این فرودگاه 8 دهه است که از زمان آغاز آن می گذرد اما این هنوز از لحاظ عمرانی  با مشکلاتی مواجه است که جا دارد در این زمینه به آن توجه شود چرا که به گفته مسئولان آن اتمام پروژه های فرودگاه همدان هشت میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان اعتبار مورد نیاز دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار