مدیرکل تعاون کارورفاه اجتماعی استان لرستان خبرداد:
علی آشتاب مدیرکل تعاون کارورفاه اجتماعی استان لرستان از سازش 40 درصدی اختلافات کارگری وکارفرمایی استان در سال 94خبرداد.
کد خبر: ۲۱۱۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱ 13 April 2016

به گزارش تابناک لرستان ،علی آشتاب مدیرکل تعاون کارورفاه اجتماعی استان لرستان از سازش 40 درصدی اختلافات کارگری وکارفرمایی استان در سال 94خبرداد.

وی که صبح چهارشنبه در جلسه هم اندیشی شورای مدیران این اداره کل سخن می گفت تصریح کرد: تلاش اعضاء هیات های تشخیص وحل اختلاف استان می بایستی در مسیر صدور آرا توافقی وحصول توافق بین کارگران وکارفرمایان در دعاوی واختلافات کارگری وکارفرمایی انجام گیرد.

آشتاب با اشاره به اینکه رفع دعاوی بین کارگران و کارفرمایان به صورت سازشی یکی از مهمترین سیاستهای اتخاذ شده این وزارتخانه است خاطر نشان کرد : درسال 94 تعداد 8 هزار و 234 دادخواست از کارگران به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ارجاع شده که از این تعداد 7 هزار و 700مورد در هیات‌هایتشخیص و حل اختلاف منجر به صدور آراء شده است.

وی افزود:از آراء صادره تعداد 3 هزار و 108مورد با تدبیرهای صورت گرفته توسط کار‌شناسان هیات‌های تشخیص و حل اختلاف این اداره کل منجر به صدور آرای سازشی شده است.

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان با اشاره به وجود 9 شعبه حل اختلاف و14 هیات تشخیص حل اختلاف کارگری وکارفرمایی در لرستان تصریح کرد: مدت زمان رسیدگی به دادخواست های ارجاع شده 14 روز است که نسبت به مدت مشابه در سال 93 سه روز کمتر شده است.
علی آشتاب با اشاره به راه اندازی واحد مشاوره تلفنی به منظور بهبود روابط کارگر وکارفرما وکاهش دعاوی کارگری وکارفرمایی، کاهش حجم دادخواست ها، آگاه ساختن آنها به حق و حقوق خود تاکید کرد: این واحد در سال گذشته 15 هزار و169 مورد مشاروه به صورت تلفنی به کارگران وکارفرمایان استان ارائه داده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار