فرماندار اقلید در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل بر عدم برگزاری همایش‌ها و جلسات تشریفاتی غیرضروری و برپایی سفره‌های رنگارنگ در این شهرستان تأکید کرد.
کد خبر: ۲۱۴۷۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۴ 18 April 2016
تابناک فارس به نقل از فارس:صادق کریمی صبح امروز در صد و‌ سی‌ و چهارمین جلسه شورای آموزش‌ و پرورش که با حضور مدیر آموزش‌ و پرورش، بخشداران بخش مرکزی و حسن‌آباد، رئیس مرکز بهداشت، رئیس شورای شهرستان، رئیس دانشگاه فرهنگیان، مدیران پژوهش‌سرای دانش‌آموزی، مسئول آموزش دانشگاه دولتی، کارشناس بهداشت آموزش‌ و پرورش و سایر اعضا در سالن اجتماعات آموزش‌ و پرورش این شهرستان برگزار شد به نام‌گذاری سال جاری به‌عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و تأکید مقام معظم رهبری در این راستا اشاره کرد و با توجه به شرایط موجود، این نام‌گذاری را از درایت، بصیرت و آینده‌نگری ایشان دانست.

وی به دستور ریاست جمهوری بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری در الزام دستگاه‌های کشور با اقدام و عمل مناسب برای احقاق اهداف اقتصاد مقاومتی اشاره و تصریح کرد: در این راستا باید تدابیر لازم اندیشیده و از تمام ظرفیت‌های دولتی و مردمی استفاده شود.

کریمی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری تأکید کرد: باید تلاش شود تا با اقدام و عمل به‌جا، علمی و عملی، کشوری اقتصادی داشته باشیم که در برابر توطئه‌های اقتصادی دشمن حفظ شود.

فرماندار اقلید بر مدیریت مصرف تأکید کرد و با بیان اینکه اقدام و عمل، مدیریت مصرف و استفاده بهینه منابع باید از دولت و مسئولان کشور آغاز و توسط آن‌ها فرهنگ‌سازی شود عنوان داشت: عدم برگزاری بسیاری از همایش‌ها و جلسات غیرضروری و تشریفاتی و ممانعت از برپایی سفره‌های رنگارنگ و آن‌چنانی در سطح شهرستان‌ها و کشور اصلی از اقدام و عمل در راستای اقتصاد مقاومتی است که باید در این زمینه دقت و درایت داشته باشیم.

وی با تأکید بر نقش به‌سزای آموزش‌ و پرورش و دانشگاه‌ها در ترویج و نهادینه کردن فرهنگ مدیریت مصرف در جامعه به مشکلات و تعطیلی کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی اقلید اشاره و خاطرنشان کرد: آموزش‌ و پرورش و دانشگاه‌ها با بررسی مسائل و مشکلات موجود و پژوهش و ارائه راهکار علمی و عملی در راستای رفع آن می‌توانند نقش مؤثری در تحقق اقتصاد مقاومتی ایفا کنند.

کریمی بیان داشت: آموزش‌ و پرورش در تمام برنامه‌ها و عرصه‌های مختلف سلامت، اقتصاد، هنر، سیاست، تولید و... تأثیر و نقش غیرقابل ‌انکاری دارد از این‌رو با همدلی و مسئولیت‌پذیری بیشتر باید بکوشیم که این نقش در راستای پیشرفت و توسعه بیشتر و بهتر کشور ایفا شود.

فرماندار اقلید با بیان اینکه هر فردی در هر مقام و مسئولیتی مدیون زحمات معلم است بر تثبیت فرهنگ تقدیر از مقام شامخ معلم در جامعه تأکید کرد.

کریمی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه امسال بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، سال اقدام و عمل است بر استفاده بیشتر از استعداد و ظرفیت قشرهای مؤثر و مختلف جامعه از جمله نخبگان و دانشجویان تأکید کرد و گفت: باید در سال 95 با همدلی بهتر و اقدامات مؤثرتر در ارائه خدمات شایسته به مردم به‌ویژه آینده‌سازان مملکت بکوشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار