عصر امروز اتفاق افتاد
فرسودگی لوله‌های دفن شده به‌سمت نیروگاه و نشتی گاه‎وبیگاه این لوله موجب نگرانی فعالان محیط زیست و اهالی منطقه شده است که زمزمه‎هایی از احتمال تعطیلی این خطوط تا تعویض لوله‎ها شنیده شده است.
کد خبر: ۲۱۶۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۵ 21 April 2016
به گزارش تابناک مازندران، با گذشت تنها چند روز از شکستگی سهل‎انگارانه خط انتقال گازوئیل در نقطه تلاقی با رودخانه تجن در ساری که در میزان ساعات نامشخص، نشت مواد نفتی آلاینده به آب رودخانه و در نهایت دریا و خاک منطقه پائین‎دست شد، اینبار خبرها از نشت مازوت(روغن سوخته)در منطقه شمال شهرستان نکا حکایت دارد که پس از چندین ساعت فوران مازوت به شعاع چند هزار متر، توسط افراد بومی به مسئولان محیط زیست گزارش شده است.
رضا قاسمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست نکا امروز با تائید قطعی حادثه نشت مازوت از لوله‌های انتقال در محدوده روستاهای تازه‌آباد و نوذرآباد، گفته نشت مازوت خط انتقال موجب آلودگی خاک محیط به مساحت حدود 2 هزار و 200 مترمربع شده که عملیات مهار و تخلیه مازوت نشتی همچنان ادامه دارد.
همچنین در محدوده دیگری نیز در حریم روستای نوذرآباد نشتی مازوت علاوه بر آلودگی خاک به وسعت حدود یک‎هزار و 200 متر مربع، موجب نفوذ مازوت در باغ مرکبات روستا شده است.
به گزارش تابناک مازندران، فرسودگی لوله‌های دفن شده به‌سمت نیروگاه و نشتی گاه‎وبیگاه این لوله موجب نگرانی فعالان محیط زیست و اهالی منطقه شده است که زمزمه‎هایی از احتمال تعطیلی این خطوط تا تعویض لوله‎ها شنیده شده است.
نکه مهم و مرتبط با این اتفاقات کاهش 43 درصدی میزان صید ماهیان استخوانی توسط صیادان مازندرانی در 6 ماه گذشته است که قطعا نمی‎توان ارتباط این آلایندگی‎های نفتی با دوام و حیات زیست بوم دریای خزر را منکر شد.
انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار