رییس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران در گفت و گو با تابناک:
تابناک تهران- «متولیان شهر تهران سال ها قبل برای انتقال نمایشگاه به نتیجه رسیده بودند اما مساله اساسی این بود که پیگیری های لازم صورت بگیرد،بودجه اختصاص یابد و به تصویب برسد.» و اکنون همه امیدوارند که ترافیک پایتخت در ایام نمایشگاه کاهش یابد.
کد خبر: ۲۱۸۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۳ 24 April 2016
محسن سرخو در گفت و گو با تابناک در لزوم انتقال نمایشگاه کتاب به شهر آفتاب می گوید: با توجه به این که نمایشگاه کتاب در محل مصلی تهران و در مرکز شهر هر ساله برگزار می شد و کشش ترافیکی در این منطقه یعنی در محدوده رسالت و خیابان شهید بهشتی حتی بدون برگزاری نمایشگاه کم بود و با توجه به حجم ترافیک محل هم بسیارضعیف بود برگزاری نمایشگاه اثر مضاعفی در شدت ترافیک منطقه می گذاشت.

عضوشورای شهر در ادامه بیان کرد: انتقال نمایشگاه کتاب به شهر آفتاب یعنی خروج از چنین منطقه ای و با توجه به خط متروی شهر جدید آفتاب و به فضای بازی که در این منطقه پیش بینی شده، دیگر شاهد ترافیک غیر قابل تحمل و پرحجم نخواهیم بود و مردم می توانند با آرامش از نمایشگاه و دستاوردهای آن بازدید داشته باشند.

رییس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران تاکید کرد: متولیان شهر تهران سال ها قبل برای انتقال نمایشگاه به نتیجه رسیده بودند اما مساله اساسی این بود که پیگیری های لازم صورت بگیرد،بودجه اختصاص یابد و به تصویب برسد.

وی افزود: از آنجایی که شورای چهارم تمرکز خود را به حمل و نقل عمومی و به ویژه مترو برای آسایش شهروندان قرار داده، نمایشگاه شهر آفتاب را هم در اولویت داشت، از این رو در چند نوبت در سال 93و 94 موضوعات این نمایشگاه و ایستگاه مترو آن مطرح و بودجه لازم از طریق شورا تخصیص داده شد و با اهتمام شهرداری شهر آفتاب به بهره برداری رسید.

سرخو در پایان گفت: البته در حال حاضر همه بخش ها و فازهای شهر آفتاب به بهره برداری نرسیده، چرا که باید در این قسمت هتل و سالن های دیگری برای رفاه مردم احداث شود و فاز دومی دارد که افتتاح آن به فرصت نیاز دارد اما در همین فاز یک با بهره برداری ایستگاه مترو امکان استفاده در حد همین سالن بزرگ و برخی سالن های جنبی فراهم شده که بهترین آن سالن نمایشگاه کتاب است.

منبع: تابناک
برچسب ها: شهر آفتاب ، کتاب ، انتقال
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار