فرماندار تویسرکان با بیان اینکه ۴۶۸۸ بافنده فرش دست‌باف در سطح شهرستان فعالیت می‌کنند، گفت: مجتمع متمرکز فرش‌بافی در تویسرکان ایجاد شود.
کد خبر: ۲۱۸۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۷ 27 April 2016
فرماندار تویسرکان با بیان اینکه ۴۶۸۸ بافنده فرش دست‌باف در سطح شهرستان فعالیت می‌کنند، گفت: مجتمع متمرکز فرش‌بافی در تویسرکان ایجاد شود.

به گزارش تسنیم، حبیب مومیوند در جلسه کمیته فرش دست‌باف شهرستان، اظهار داشت: 1500 نفر از فرش‌بافان شهرستان عضو شرکت تعاونی فرش و 500 نفر به صورت مشترک عضو اتحادیه فرش‌بافان شهرستان هستند.

وی با تأکید بر اینکه 1108 از بافندگان فرش دست‌باف در شهرستان بیمه تأمین اجتماعی هستند، گفت: بازرسی از بیمه‌شدگان توسط نمایندگان اتاق اصناف، اداره بیمه و اتحادیه انجام می‌شود.

مومیوند با بیان اینکه فرش دست‌باف یک ظرفیت بالا در شهرستان است و باید نهایت استفاده را از این ظرفیت ببریم، گفت: فرش‌بافی در شهرستان تویسرکان سابقه‌ای دیرینه‌ دارد و در گذشته نه چندان دور افراد زیادی از این طریق امرار معاش می‌کردند.

فرماندار تویسرکان با اشاره به آموزش‌هایی که توسط ادارات مختلف در این زمینه داده می‌شود، گفت: آموزش باید به متولی اصلی آن که همان فنی‌ و حرفه‌ای است، محول شود و دیگر ارگان‌های در بحث فراهم نمودن شرایط اشتغال فعالیت‌ نمایند تا آموزش‌ها منجر به تولید شود تا یک حلقه آموزش ، تولید و عرضه فراهم گردد.

مومیوند با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و نام‌گذاری امسال به نام"اقتصاد مقاوتی، اقدام و عمل" گفت: بحث اقدام و عمل با توجه به دستور دولت تدبیر و امید در اولیت اول نیز قرار دارد و مسائلی که مربوط به کار اقتصادی، معیشت و اشتغال مردم مربوط می‌شود نیز باید پیگیری شود که احیای فرش دست‌باف در شهرستان هم یکی از موارد اقتصادی در شهرستان است.

وی با تأکید بر اینکه باید در راستای شعار سال قدم برداریم، افزود: باید همه با هم با اقدام و عمل شاهد شکوفایی و تحرک در بخش فرش دستباف در شهرستان باشیم و با پایلوت قراردادن برخی روستاها و برنامه‌ریزی بیشتر در این خصوص، زمینه فعالیت بیشتر فرش‌بافان را فراهم آوریم.

فرماندار تویسرکان با اشاره به اینکه بافت فرش در روستاها به صورت فصلی و بیشتر در زمستان‌ها انجام می‌شود، گفت: در شهرستان تویسرکان در حال حاضر دو طرح پشتیبان در زمینه فرش بافی فعالیت‌ می‌کنند که در مجموع 56نفر اشتغالزایی داشته اند و این دو طرح 85میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند.

مومیوند با اشاره به اجرای طرح مشاغال خانگی، گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید تا کنون 305مورد در زمینه فرش‌بافی بیمه‌ شده‌اند و 200 فقره کارت مشاغل خانگی صادر شده است.

وی خواستار پیگیری احداث مجتمع متمرکز فرش بافی در شهرستان شد و افزود: با توجه به وضعیت برجام و افزایش صادرات امیدواریم شاهد صادرات فرش‌دست‌باف از شهرستان نیز باشیم.

فرماندار تویسرکان با اشاره به اینکه تعاونی فرش شهرستان تویسرکان از معدود تعانی‌های استان است که دارای سند مالکیت است، گفت: پیگیری‌های لازم جهت پرداخت سرمایه‌در گردش از صندوق کارآفرینی امید(مهررضا) به این تعاونی انجام شود تا بتوان رونقی به این بخش داده شود.

وی با اشاره به اجرای طرح مشاغل خانگی در شهرستان گفت: به دنبال دادن مجوز مشاغل خانگی به افراد توضیحات و توجیحات لازم در خصوص بحث‌های مالیاتی به آنها داده شود که در صورت تسلیم اظهارنامه مالیاتی مشمول مالیات نمی‌شوند ولی در صورت عدم تسلیم اظهارنامه جریمه مالیاتی شاملشان شده و با مشکل مواجه می‌شوند.

فرماندار تویسرکان خواستار به روز شدن فرش‌بافان و استفاده از نقشه‌های روز و بازار پسند توسط ایشان شد و افزود: از ظرفیت دهیاران برای گسترش فرش‌بافی در سطح روستاها نیز استفاده شود.

مومیوند با اشاره به طرح اشتغالزایی روستایی اظهار کرد: از این فرصت نیز می توان جهت استفاده از تسهیلات کم بهره استفاده برد و با ایجاد تعاونی متشکل از حداقل 25نفر سرپرست خانوار از تسهیلات 3درصد استفاده کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار