نماينده مردم قم در مجلس شورای اسلامی:
دولتمردان، مديران دستگاه هاي اجرايي و صاحبان صنايع بايد به ظرفيت هاي داخلي بال و پر بدهند و حمايت و پشتيباني براي فعال سازي ظرفيت هاي راكد اقتصادي را به عمل آرودند.
کد خبر: ۲۱۹۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۸ 27 April 2016
به گزارش تابناک قم، احمد اميرآبادي فراهاني در همايش ميثاق با ولايت كارگران بسيجي شهرستان اراك افزود: تكليف مهم مسئولان اين است كه با صداقت و شفاف سازي فعاليت ها، روز به روز زمينه عدالت را در جامعه گسترش دهند و اعتماد مردم را به عنوان سرمايه هاي اصلي كشور بيشتر كنند. 

وي ادامه داد: بسياري از دولتمردان و نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي، مردم را به استفاده از كالاهاي داخلي ترغيب مي كنند اما مردم در رفتارهاي آنان استقبال از خودرو و كالاهاي لوكس خارجي را مي بينند.

نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود اقتصاد مقاومتي را نسخه شفا بخش مشكلات معيشتي و بيكاري در جامعه عنوان كرد و گفت: اين مهم تنها با بهره گيري از ظرفيت هاي داخلي محقق مي شود.

وي اضافه كرد: دولتمردان، مديران دستگاه هاي اجرايي و صاحبان صنايع بايد به ظرفيت هاي داخلي بال و پر بدهند و حمايت و پشتيباني براي فعال سازي ظرفيت هاي راكد اقتصادي را به عمل آرودند.

اميرآبادي ادامه داد: استفاده از كالاهاي خارجي به معني مصرف گرايي صرف در جامعه است كه بسياري از مسئولان به اين مهم توجه ندارند.

وي تاكيد كرد: علاوه بر واردات كالاهاي لوكس و تجمل گرا به صورت قانوني، ميزان قابل توجهي نيز كالاهاي قاچاق وارد كشور مي شود كه به نوعي اقتصاد كشور را متزلزل مي كند و تاكنون هيچ مسئولي به صورت اصولي براي سامان اين حوزه ا اقدام نكرده است.

نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود، قانون ماليات كارخانه هاي توليدي و نرخ سود تسهيلات بانكي را از مهمترين مشكلات فراروي توليد عنوان كرد و گفت: بر اساس آمار، كارفرمايان و صاحبان صنايع بايد 9 درصد ماليات بر ارزش افزوده، 25 درصد ماليات عملكرد، 21 درصد بهره بانكي و 20 درصد هم سهم تامين اجتماعي را پرداخت كنند كه براي جبران اين پرداختي ها، بايد قيمت تمام شده توليدات خود را افزايش دهند و اين مسئله توان رقابتي را كاهش مي دهد.

وي تاكيد كرد: نامگذاري سال جاري با عنوان اقتصاد مقاومتي از سوي مقام معظم رهبري و تاكيد ايشان به اقدام و عمل به معني تلاش مضاعف براي اين مهم است و در اين راستا مجلس و دولت بايد پاي كار باشند تا خواسته معظم له جامه عمل بپوشد.

اميرآبادي وظيفه اصلي مجلس شوراي اسلامي را نظارت بر فعاليت دولت ها عنوان كرد و گفت: كساني كه شعار مجلس همسو با دولت را سر مي دهند، نظارت مجلس را بر نمي تابند و مي خواهند كه اين نهاد مردمي زير سلطه دولت باشد.

در اين آئين از كارگران نمونه واحدهاي توليدي شهرستان اراك تجليل شد.

روز نهم ارديبهشت، سالروز تشييع نمادين پيكر سردار شهيد عبدالحسين برونسي است، كه اين روز به عنوان روز بسيج كارگري نامگذاري شده است.

در اين روز، علاوه بر گراميداشت مقام كارگر، از مقام شامخ 14 هزار شهيد عرصه صنعت و توليد جامعه كارگري تجليل مي شود.

هفته بسيج كارگري از 9 ارديبهشت ماه آغاز مي شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار