سالی که گذشت برای منابع طبیعی و جنگل های فارس دستاوردهای مناسبی داشت، پارسال جنگل‌های استان کمتر در آتش سوختند تا این عرصه ها، فرصت احیا و تنفس داشته باشند.
کد خبر: ۲۲۴۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷ 04 May 2016
تابناک فارس به نقل از مهر: استان فارس با داشتن بیش از دو میلیون هکتار جنگل ۱۷درصد جنگلهای کشور را به خود اختصاص داده است.

این میزان جنگل حتی از کل مساحت برخی استان‌های شمالی نیز بیشتر است. طی چند سال گذشته آتش سوزی در عرصه های جنگلی استان همواره به عنوان دغدغه مطرح بود و با وجود انجام اقدامات گسترده اما همچنان شاهد آتش سوزی در این جنگلها بوده ایم.

طی سال گذشته با توجه به اقداماتی که از سوی  منابع طبیعی استان فارس انجام شد آتش سوزی در عرصه های جنگلی استان کاهش چشمگیری داشت.

مدیرکل منابع طبیعی استان فارس از کاهش چشمگیر آتش سوزی در عرصه های استان در سال گذشته نسبت به سال ۹۳ خبر داد و گفت:  در سال ۹۳معادل ۱۱ هزار هکتار از عرصه های جنگلی استان فارس طعمه حریق شد اما طی سال گذشته با اقدامات گسترده ای که انجام شد این رقم به یک هزار و ۸۰۰ هکتار رسید.

مهرزاد بوستانی بیان کرد: به عنوان نمونه آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌های استان در بهار سال گذشته از پنج هزار و ۳۰۰ هکتار به هزار و ۱۶۰ هکتار کاهش‌یافت.

وی در خصوص برنامه ریزی برای پیشگیری از آتش سوزی عرصه ها در سال جاری نیز گفت: به‌کارگیری تعداد زیادی قرقبان فصلی در مناطق بحرانی، استفاده از نیروهای مردمی در اطفا حریق و به‌ویژه مرتع‌داران و دامداران مناطق مختلف، حمایت‌ها و پشتیبانی‌های استانداری، دستگاه‌های دیگر و فرمانداری‌ها، دهیاری‌ها، نیروهای بسیج و تشکیل گروه‌های اطفای حریق در مناطق بحرانی از جمله اقداماتی است که برای امسال نیز پیگیری می شود.

مدیرکل منابع طبیعی فارس در خصوص علل آتش‌سوزی در جنگلها و مراتع استان اظهار داشت: بخشی از آتش‌سوزی‌ها مربوط به سهل‌انگاری‌های مرتع‌داران، دامداران و شکارچیان غیرمجاز و بخشی مربوط به سرایت آتش‌سوزی از باغات و مزارع به جنگل‌ها و مراتع است و می توان گفت عوامل انسانی نقش زیادی در این آتش سوزی ها دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار