مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان اصفهان:
تابناک: مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان اصفهان با بیان اینکه کارآفرینی اجتماعی در گام اول حمایت از کارآفرینان اجتماعی را در دستور کار دارد، گفت: در گام دوم نیز توسعه بازار صنایع دستی، پروژه های دارای قابلیت زیست محیطی را در دستور کار دارد.
کد خبر: ۲۲۸۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۹ 12 May 2016
احمد وَرد در گفت و گو  با خبرنگار تابناک با بیان اینکه انجمن حامیان فرهنگ قرض الحسنه و کارآفرینی اجتماعی انجمن ملی است که در اصفهان نیز شعبه  فعال دارد، اظهار داشت:  این انجمن در جاهایی که بتواند برای ترویج فرهنگ قرض الحسنه و کار آفرینی ورود پیدا می کند .

وی درباره مفهوم  کارآفرینی اجتماعی  نیز ابرار داشت: انجمن کارآفرینی اجتماعی به نوعی کارافرینی اجتماعی است و دنبال کارآفرینی هایی است که تاثیر مثبت و ثابت اجتماعی زیادی داشته باشد، است.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان اصفهان در خصوص انجمن حامیان نیز گفت: این موسسه در استانداری اصفهان به عنوان سازمان مردم نهاد ثبت شده است و وظیفه آن جلب حمایت کارآفرینان و خیرین اصفهان برای حمایت از کارآفرینانی است که ایده دارند ولی ارتباطات، مجوز و توانایی مالی ندارند.

وَرد در ادامه با بیان اینکه انجمن حامیان در گام اول حمایت از کارآفرینان اجتماعی را در دستور کار دارد، اضافه کرد: در گام دوم نیز توسعه بازار صنایع دستی، پروژه های دارای قابلیت زیست محیطی (ترویج استفاده از موتورسیکلت های برقی) را در دستور کار دارد.

وی با اشاره به اینکه موسسه حامیان کارآرفرینان اجتماعی در حال حاضر با 60 نیروی انسانی (هیات امنا و هیات موسس) فعالیت می کند، افزود: هر روز کار آفرینان زیادی به موسسه مراجعه می کنند و مورد حمایت قرار می گیرند.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان اصفهان با بیان اینکه حفظ اشتغال و استفاده از چرخه مالی بانک قرض الحسنه رسالت شرط حمایت از کارآفرینان است، ادامه داد: همچنین یکسری تعهدات عمومی از جمله آلوده نشدن به ربا نیز از دیگر شرایط حمایت از کار آفرینان است.

ورد کسب و کار اجتماعی بودن را نیز مهم ترین اولویت پذیرش کارآفرینان عنوان کرد و گفت: به هر فرد تا سقف 20 میلیون تومان اعتبار از این موسسه دریافت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه موسسه در حال حاضر تنها در استان اصفهان فعالیت دارد، اضافه کرد: در آینده این موسسه در دیگر استان ها راه اندازی خواهد شد.

 

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار