احمد حاتمی یزد گفت: طرح نظام بانکی به هیچ عنوان از سوی کارشناسان بانکی مورد تایید نیست و کار کارشناسی درستی هم بر روی آن انجام نشده است.
کد خبر: ۲۳۰۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲ 16 May 2016

به گزارش تابناک یزد،احمد حاتمی‌یزد با اشاره به اینکه مجلس نهم تایید، بررسی و تصویب یکی از مهم‌ترین قوانین اقتصادی را در اختیار اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس قرار داده است، گفت: طرح اصلاح نظام بانکی بدون نظر موافق دولت و بانک مرکزی بوده و طرحی سنجیده و پخته نیست.

وی با بیان اینکه این طرح اهداف سیاسی را دنبال می‌کند، افزود: تصویب این طرح نه تنها به اصلاح نظام بانکی منجر نمی‌شود بلکه مشکلات زیادی را به همراه خواهد داشت.

مدیرعامل اسبق بانک صادرات با بیان اینکه بنده حتی یک نفر از کار‌شناسان بانکی را نمی‌شناسم که این طرح را تایید کرده باشد، تصریح کرد: این طرح بدنبال تقویت نقش روحانیت در بانک‌های کشور است.

حاتمی‌یزد با بیان اینکه برخی به دنبال نفوذ در بانک‌ها و ایجاد رانت برای جناح خود هستند، گفت: این طرح به هیچ عنوان از سوی کار‌شناسان بانکی مورد قبول و تایید نیست و کار کار‌شناسی درستی هم بر روی آن انجام نشده است.

وی با بیان این ادعا که برخی می‌خواهند در بانک‌های کشور شورای فقهی ایجاد کرده و در این قالب قدرت و ثروت را در دست بگیرند، افزود: این افراد سعی دارند علی‌رغم مخالفت‌های بانک مرکزی در زمان باقی مانده مجلس نهم این طرح را به تصویب برسانند.

مدیرعامل اسبق بانک صادرات در مورد بانکداری بدون ربا تصریح کرد: گروهی از کار‌شناسان برجسته حوزه بانکی ایران که دارای سوابق طولانی در این حوزه هستند طی سه سال بررسی و جلسات مداوم، قانون بانکداری بدون ربا را زیر نظر آقای شجاع‌الدینی نوشتند و نظرات همه بخش‌ها از اهالی اتاق بازرگانی تا سایر کار‌شناسان حقوقی و بانکی را جویا شدند و با اصلاحاتی که در آن صورت دادند نهایتا با تایید رییس کل بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار آن را به هیات دولت فرستادند.

وی با اشاره به اینکه این طرح چندین سال است که در هیات دولت باقی مانده، افزود: البته این طرح در دوره احمدی‌نژاد با اختلاف نظرهایی که بین وزارت اقتصاد و بانک مرکزی به وجود آمد متوقف شد اما اکنون که شرایط با ثبات است و بین این دو ارگان هم اختلاف نظری وجود ندارد چرا دولت آن را به مجلس نمی‌فرستد تا مشکلات این چنینی حل شود و با لوایح جهت دار روبرو نشویم؟

ایلنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار