رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با انتقاد از وضعیت فعالیت نظام بانکی گفت: نظام بانکی به جای اینکه سرمایه مردم را درمسیر تولید هزینه کند، دلار می‌خرد و گران می فروشد که این افتضاح است .
کد خبر: ۲۳۹۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴ 01 June 2016

به گزارشخبرنگار مهر،سهراب صلاحی پیش از ظهر سه‌شنبه در کارگاه پیوست نگاری فرهنگی؛ انقلاب اسلامی ایران را بزرگ‌ترین انقلاب در تاریخ جهان دانست و تأکید کرد: برای تبیین جایگاه پیوست فرهنگی و الگوی ایرانی اسلامی لازم است اهداف انقلاب مورد بازخوانی قرار گیرد.

وی هدف انقلاب در حوزه کشوری را تبدیل جمهوری اسلامی به قدرت بین‌الملل دانست و افزود: در حوزه بین‌الملل به دنبال استقرار تمدن نوین اسلامی هستیم و در حوزه جهانی، تشکیل قطب استقلال‌طلب و ضد استکبار دنبال می‌شود.

رئیس سازمان بسیج اساتید به ظرفیت‌های متعدد کشور برای تبدیل شدن به قدرت بین‌المللی اشاره کرد و متذکر شد: موقعیت راهبردی کشور در غرب آسیا قابل‌توجه است و سیاستمداران جهان همواره روی این منطقه حساسیت داشته‌اند.

وی با تأکید به اینکه آمریکایی‌ها برای تسلط بر این منطقه تاکنون چهار جنگ راه انداخته‌اند، ادامه داد: از سویی موقعیت فرهنگی این منطقه به دلیل اینکه خاستگاه سه دین اسلام، مسیح و یهود بوده و خاستگاه تمدن‌های اولیه تاریخ است، کم‌نظیر می باشد.

هرکجا به فرمان رهبری عمل کردیم موفق بودیم

صلاحی با بیان اینکه از این منطقه اولین شهر تاریخ، بابل شکل گرفته و اولین کتاب قانون و اولین خط معرفی شده است، تصریح کرد: علاوه بر این انرژی که اصلی‌ترین مؤلفه صنعت است در این منطقه وضعیت مطلوبی دارد و در سال ۲۰۴۰ هیچ منطقه‌ای جز این منطقه قطره‌ای نفت برای صادرات نخواهد داشت.

وی با اشاره به حساسیت سیاسی منطقه تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در این منطقه نقطه اتصال قفقاز جنوبی، آسیای مرکزی، خلیج‌فارس، جهان عرب و شبه‌قاره هند است و موقعیت آن را هیچ کشوری ندارد.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور متذکر شد: به لحاظ نظری نیز کشور ایران قدرت بین‌المللی محسوب می‌شود و تفسیر نابی که امام راحل از اسلام داشتند، در نیجریه و لبنان اثرات خود را نشان داده است.

وی ظرفیت دیگر کشور را رهبری چه در زمان امام راحل (ره) و چه امروز رهبر مقتدر و حکیم و فرزانه دانست و افزود: هرکجا به فرمان رهبری عمل کردیم موفق بودیم و هر کجا توجه نداشتیم زیان دیدیم.

مسئولان قدر قدرت کشور را بدانند

صلاحی متذکر شد: آن‌هایی که مباحث رابطه با آمریکا را طرح می‌کنند باید به وضعیت امروز کشور مصر توجه کنند که زمانی همسنگ ایران در منطقه بود اما امروز خود مصری‌ها به قدرت ایران در عرصه بین‌المللی اذعان دارند.

به گفته رئیس سازمان بسیج اساتید کشور هر چند رزمندگان مقاومت و خود مردم قدر عظمت کشور را می‌دانند اما برخی مسئولان به آن بی‌توجه هستند.

وی با ذکر مثالی به پیشرفت‌های کشور در زمان دولت نهم اشاره کرد و افزود: در دولت نهم که خود از مجریان اصلی بیداری اسلامی بود جهش‌های علمی و هسته‌ای و ارسال ماهواره را شاهد بودیم و این در حالی است که در دولت دهم یک نفر به جای بیداری اسلامی از بیداری انسانی سخن می‌گوید و در ترکیه علیه سوریه سخنرانی می‌کند.

وی متذکر شد: روسای جمهور کشور به رغم زحماتی که کشیده‌اند همواره خود را به جای مجری سیاست‌گذار دیدند و این در حالی است که تنها سیاست‌گذار نظام ولی‌فقیه است و کسی هم‌عرض ایشان نیست.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور ظرفیت دیگر نظام را پشتیبانی مردم از نظام دانست و افزود: علاوه بر این پیشرفت‌های علمی و قدرت دفاعی کشور قابل‌طرح در عرصه‌های بین‌المللی است و اگر امروز آمریکا جرئت حمله به سوریه را ندارد به دلیل تهدید ایران است.

صلاحی یادآور شد: آمریکایی‌ها در سال ۹۲ شمارش معکوس حمله به سوریه را مطرح کردند در حالی که به تهدید ایران عقب‌نشینی کردند و امروز قدرت نفوذ ایران در منطقه یکی از ظرفیت‌های کم‌نظیر است.

وی افزود: به دلیل اینکه خواست ایران این بود، آمریکایی‌ها نتوانستند در کشور عراق با وجود استقرار ۳۰۰ هزار نفر نیروی نظامی دولت موافق ایجاد کنند و امروز اروپایی‌ها از این اقتدار کشور به عنوان نفوذ اسطوره‌ای ایران در منطقه یاد می‌کنند.

وی به اقدامات غیراخلاقی آمریکا در جنگ عراق اشاره و تصریح کرد: این کشور که ادعای دفاع از حقوق بشر را دارد با استفاده از سلاح‌های کشتارجمعی ۵۰۰ هزار نوزاد ناقص‌الخلقه در عراق روی دست مادران این کشور گذاشته است.

به گفته صلاحی کتابخانه بغداد و شهر تاریخی بابل با حمله آمریکایی‌ها در آتش سوخت در حالی که خلبان ایرانی که می‌خواهد یک پل را منهدم کند، وقتی عبور خودرو شخصی را می‌بیند مأموریت خود را با تأخیر اجرا می‌کند.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور تأکید کرد: آمریکا در عراق بزرگ‌ترین شکست نظامی خود را تجربه کرد و اگر موفق می‌شد در ادامه سوریه و بعد ایران را در برنامه داشت.

اشغال عربستان سناریوی آینده آمریکا است

صلاحی تصریح کرد: شکست آمریکا در عراق در وضعیتی است که بودجه نظامی این کشور بیشتر از مجموع ۱۵ کشور دنیا است و بااین‌وجود امروز اقتدار ایران این قدرت را به ذلت کشانده است.

وی در خصوص برخی انتقادات مبنی بر همکاری با روسیه با سابقه این کشور اضافه کرد: این سابقه متعلق به قاجار است و نباید محل ایراد باشد.

وی متذکر شد: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته اشغال عربستان یکی از سناریوهای آینده آمریکا است تا جایی که بعد از ۱۵ سال آمریکا این دولت را به خاطر دخالت در ۱۱ سپتامبر زیر سؤال می‌برد.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور تأکید دارد که با وجود ظرفیت‌ها برای تبدیل شدن به قدرت بین‌المللی نیاز به الزاماتی است که مهم‌ترین آن اقتصاد است و اگر تحرکی در اقتصاد کشور ایجاد شود و بهره‌وری دشت‌هایی ازجمله دشت مغان در استان اردبیل را به ۸۰ درصد افزایش بدهیم، می‌توانیم از رتبه ۱۸ به ۱۰ قدرت برتر جهان تبدیل شویم.

به گفته صلاحی ساختار اقتصادی ایران نیازمند اصلاح است و نحوه تولید و صادرات باید اصلاح شود تا در ادامه راهکارهای تولید منابع به ثروت مشخص شود.

افتضاح نظام بانکی باید رفع شود

وی با اذعان به کاهش جمعیت روستایی از ۵۰ درصد به ۲۱ درصد، اضافه کرد: باید به روستاها و صنایع خرد بها داد و در ادامه برای تولید کالاهای وارداتی برنامه‌ریزی داشت.

وی با انتقاد از وضعیت فعالیت نظام بانکی تصریح کرد: نظام بانکی به جای اینکه سرمایه مردم را در مسیر تولید هزینه کند، دلار می‌خرد و در زمانی که گران شد می فروشد و این افتضاح باید جایی رفع شود.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه مسئولان بانکی خود بانک خصوصی دارند، اضافه کرد: رشد نقدینگی به دلیل این سیاست در کشور ظرف ۳۰ ماه به دو برابر رسیده و لازم است این وضعیت اصلاح شود.

صلاحی با تأکید به اینکه منابع و نیروی انسانی برای تولید فراهم است، متذکر شد: ما ۴۰۰ هزار مهندس کشاورزی بیکار داریم و این وضعیت فعلی دشت‌هایی مانند دشت مغان است.

بعد از برجام شاهد بدترین تحریم‌ها بودیم

وی دومین الزام دست‌یابی به قدرت بین‌المللی را جلوگیری از نفوذ آمریکا دانست و افزود: مسئولان باید بدانند مخاصمه ما با آمریکا یک مخاصمه تمدنی است و همواره در طول تاریخ غرب به دنبال این بوده که شرق را برده خود سازد.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه ما بعد از برجام شاهد بدترین تحریم‌ها بودیم، اضافه کرد: جالب آنکه بعد از آشتی آمریکایی‌ها ما را تهدید کردند و این در حالی است که تصور آمریکایی‌ها که عده‌ای در ایران موافق آن‌ها هستند، اشتباه است.

صلاحی با یادآوری رفتار آمریکایی‌ها در قرارداد الجزایر و یا رفتار آن‌ها با دکتر مصدق اضافه کرد: در مقابل رئیس‌جمهور کاری نبوده که برای نزدیک شدن به آمریکا انجام نداده باشد و ایشان از نظام و روحانیت، از صنعت هسته‌ای و حتی از امام حسین (ع) زمانی که گفتند کربلا هم مذاکره بود، هزینه کردند.

وی کوتاه آمدن دولت را زمینه‌ساز خط‌ و نشان کشیدن دشمن دانست و گفت: متأسفانه برخلاف تصوری که می‌رفت بعد از برجام تحریم داشتیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار