استاندار یزد خواستار شفاف‌سازی عملکرد بانک‌های خصوصی در یزد شد و گفت: این درخواست باید توسط دست‌اندرکاران امر از بانک مرکزی انجام شود.
کد خبر: ۲۴۴۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵ 11 June 2016

به گزارش تابناک یزد،سیدمحمد میرمحمدی در سومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان یزد با اشاره به موارد مطرح شده از سوی اعضای شورای برنامه‌ریزی در مورد دو نرخه بودن سوخت اظهار داشت: به نظر می‌رسد مسائل و مشکلات سوخت تک‌ نرخه کمتر باشد بنابراین پیشنهاد لازم برای تک نرخه شدن از استان ارائه شود تا نمایندگان مجلس نیز آن را پیگیری کنند.

وی در مورد مسائل بانکی استان یزد نیز بیان کرد: در حالی که تسهیلات پرداختی در استان توسط بانک‌ها بالا است، میزان معوقات بانکی نیز در حال افزایش است و لازم است شورای هماهنگی بانک‌های استان یزد این موضوع را مورد بررسی قرار دهد.

میرمحمدی با بیان اینکه برخی بانک‌ها در زمینه وصول معوقات خود موفق عمل کرده‌اند، عنوان کرد: راهکارهای اجرا شده توسط آنها به سایر بانک‌ها نیز معرفی شود تا به عنوان الگو مورد استفاده قرار گیرد.

استاندار یزد در مورد بانک‌های خصوصی استان یزد نیز خاطرنشان کرد: عملکرد این بانک‌ها برای ما شفاف نیست و لازم است شورای هماهنگی بانک‌های استان یزد درخواستی در این زمینه به رئیس بانک مرکزی ارائه دهد تا در زمینه شفاف‌سازی عملکرد این بانک‌ها اقدامات لازم انجام شود.

میرمحمدی در مورد بانک توسعه تعاون و عدم پرداخت تسهیلات تکلیفی به باشگاه‌های ورزشی بیان کرد: یک تیم سه نفره شامل یک نفر از استانداری، یک نفر از اداره کل ورزش و جوانان و یک نفر از بانک این موضوع را بررسی و مشکل پرداخت را برطرف کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آمار و اطلاعات ارائه شده در مورد آمار کارکنان ادارات و دستگاه‌های دولتی استان یزد نیز اظهار داشت: این آمار سالانه و همراه با تجزیه و تحلیل‌های راهگشا برای ادارات تنظیم و برای آنها ارسال شود.

میرمحمدی در مورد طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی در مورد بیماری سالک، بیماری‌های روانی، دیابت و کنترل کیفی و بهداشتی نانوایی‌ها نیز عنوان کرد: با کلیت طرح‌ها مشکلی وجود ندارد و تنها در بحث اعتبارات باید بررسی‌های لازم در کمیته اعتبارات انجام شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار