رئیس اداره دامپزشکی میناب گفت: در طرح ویژه نظارتی ماه رمضان از مراکز توزیع و عرضه فراورده های خام دامی در شهرستان ، ۷۶۵ کیلوگرم گوشت فاسد کشف و نابود شد.
کد خبر: ۲۴۸۱۲۴
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹ 19 June 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، دکتر جواد معصومی ه در بازدید از مراکز عرصه فراورده های خام دامی در میناب، افزود: در این رابطه تعداد سه واحد صنفی متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.
 
وی بیان کرد: با توجه به ایام ماه مبارک رمضان و افزایش مصرف فراورده های خام دامی ، این اداره به صورت همزمان با سایر نقاط استان اقدام به اجرای طرح ویژه نظارتی کرده که در این راستا با افزایش تعداد اکیپ ها، در ساعت شبانه روز فعالیت مراکز مختلف توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی اقدام به نظارت بهداشتی می کنند.
 
رئیس اداره دامپزشکی میناب با اشاره به اینکه بیش از ۸۰۰ عامل بیماری زا مشترک بین انسان و حیوان وجود دارد که بیشتر بیماری ها تنها توسط دامپزشکان باتجربه قابل تشخیص است، خاطرنشان کرد: شهروندان برای تهیه فرآورده های خام دامی مورد نیاز خود به مراکز عرضه معتبر و مجاز که تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی هستند، مراجعه کنند.
 
وی در پایان تاکید کرد: شهروندان از خرید فراورده های دامی که به صورت غیرمجاز و خارج از چرخه قانونی و بهداشتی تهیه و تولید شده از جمله گوشت مرغ یا قطعه های ران و سینه بدون بسته بندی، گوشت قرمز بدون مهر دامپزشکی، گوشت از پیش چرخ شده، آلایش مرغ بدون بسته بندی و یا فرآورده های خام دامی دارای بسته بندی با برچسب مخدوش خودداری کنند و هنگام خرید به تاریخ تولید، انقضا و کد بهداشتی دامپزشکی توجه کنند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار