مدیر باغ گیاه‌شناسی با ابراز نگرانی از وضعیت درختان خیابان ولیعصر (عج)، خواستار تغییر طرح تفصیلی در این خیابان شد.
کد خبر: ۲۴۸۹۵۴
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸ 20 June 2016
عادل جلیلی درخصوص وضعیت کاشت درختان در تهران با بیان اینکه درخت کاج، درخت بسیار مناسبی برای وضعیت آب و هوایی تهران است، گفت: به سازمان‌های پارک‌های شهرداری پیشنهاد شده است که به جای کاشت درختان متفرقه، گونه‌های بومی ایرانی همچون کاج و چنار را در تهران بکارد.

وی با اشاره به درخت‌های چنار حاشیه خیابان ولیعصر (عج) تصریح کرد: درخت چنار زمانی برای خیابان ولیعصر مناسب بود که ارتفاع ساختمان‌ها بیشتر از دو طبقه نبوده و آب روان در داخل جوی‌ها رد می‌شده است.

مدیر باغ گیاه‌شناسی با بیان اینکه طرح تفصیلی خیابان ولیعصر (عج) باید تغییر کند گفت: درخت چنار به آب فراوان احتیاج دارد و نیلینگ و گودبرداری ساختمان‌های اطراف خیابان ولیعصر (عج) به ریشه این درختان لطمه می‌زند، این در حالی است که ارتفاع 11 طبقه‌ای ساختمان‌های اطراف این خیابان، مانع رسیدن نور به درختان می‌شود و به همین دلیل است که به تازگی درختان رفتار دیگری داشته و شاخه‌هایشان در وسط خیابان به یکدیگر رسیده است.

جلیلی با اشاره به مشکل کم آبی تهران گفت: چنار درخت خوبی برای پارک‌ها و فضاهای بازی است که آب فراوان در آن وجود داشته باشد و قطعا سلامت درختان ولیعصر در معرض تهدید است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار