اعضای شورای اسلامی شهر تهران پس از استماع گزارش شورایاری منطقه 13 بر لزوم خروج پادگان ها در این منطقه و نیز جانمایی خوردو فروشان در خارج از محدوده منطقه تاکید کردند.
کد خبر: ۲۴۹۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲ 21 June 2016
 استماع گزارش شورایاری منطقه 13 آخرین دستور این جلسه شورای اسلامی شهر تهران بود که طی آن مشکلات این منطقه مورد اعلام نظر اعضای شورای اسلامی شهر تهران قرار گرفت.

سید وحید مقدم، دبیر دبیران شورایاری این منطقه وجود پادگان نیروی هوایی را از مشکلات این منطقه بر شمرد و گفت: این پادگان مشکلاتی همچون افزایش بار ترافیکی را برای این منطقه به همراه داشته است.

وی کمبود بازار روز، کمبود فضای سبز، مشکلات ناشی از حریم، پارکینگ های عمومی و موضوعات مرتبط با پایانه شرق و ساماندهی خودرو فروشان را از مشکلات عمده این منطقه برشمرد.

محسن سرخو، عضو شورای اسلامی شهر تهران در خصوص این منطقه گفت: دو خیابان‌های شهید محلاتی و دماوند به موازات خیابان پیروزی وجود دارند و تعریض‌های لازم در این خیابان‌ها صورت گرفته است این در حالی است که تراکم جمعیتی در خیابان پیروزی قابل مقایسه با این دو خیابان نیست.

وی بر لزوم تعریض خیابان پیروزی حد اقل به اندازه دو کنارگذر 12 متری تاکید کرد.

سرخو همچنین به موضوع پادگان نیروی هوایی اشاره کرد و گفت: در داخل این پادگان بخش‌های صنعتی وجود دارند که هم اکنون فعالیت دارند و ضرورت انتقال این بخش‌های صنعتی به خارج شهر وجود دارد.

اسماعیل دوستی، عضو شورای اسلامی شهر تهران به کمبود فضای آموزشی در این منطقه اشاره کرد و گفت: هم اکنون این کمبود وجود دارد و پیشنهاد می شود که اگر فضایی در اختیار شهرداری قرار گرفت به این موضوع نیز توجه شود.

محسن پیرهادی، بر لزوم تبدیل پادگان به فضای سبز و فضای خدمات عموی تاکید کرد و ادامه داد: خیابان دماوند محوری ترین شریان غربی- شرقی است. در حالی که این خیابان در محدوده تهران پارس تا میدان امام حسین(ع) به لحاظ معماری وضعیت خوبی ندارد.

پیرهادی همچنین به موضوع فروش ماشین در این منطقه اشاره کرد و گفت: فروش ماشین از جمله نیازهای ضروری شهروندان نیست که هر روز به آن احتیاج پیدا کنند و بنابراین باید بنگاههای فروش ماشین در این منطقه کاهش یافته و به بیرون شهر منتقل شوند.

احمد دنیامالی، عضو شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت پایش در خصوص سرپوشیده کردن کانالهای اب در این منطقه تاکید کرد.

دنیامالی همچنین به اتوبان شهید یاسینی اشاره کرد و گفت:در اطراف اتوبان شهید یاسینی واحدهای خدماتی وجود دارند که چهره زشتی را در ذهن متبادر می‌کند.

وی در ادامه به تجاوزهایی که به حریم شهر تهران می‌شود تذکر داد.

پرویز سروری، عضو شورای اسلامی شهر تهران به موضوع پروژه زیتون اشاره کرد و گفت: مسئله زیتون به شکل یک غده سرطانی و استخوانی لای زخم مانده است و نظام باید تصمیمی قاطع، شفاف و روشن در این خصوص بگیرد.

وی همچنین مسئله پادگان‌های این منطقه را موضوعی دانست که می‌تواند این منطقه را از بن بست خارج بکند.

عباس جدیدی، عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در همین خصوص با اشاره به ساخت و سازها در اطراف خیابان دماوند این موضوع را فرصتی دانست تا بتوان معماری ایرانی و اسلامی را این محدوده پیاده کرد.

وی همچنین در خصوص واگذاری پادگان‌های واقع در منطقه 13 اظهار داشت: شهرداری توانایی تامین اعتبار لازم برای این کار را ندارد و در نتیجه دولت باید به این کار ورود کند و تعامل مدیریت شهری با دولت در این خصوص می‌تواند یکی از مهمترین کارها در منطقه باشد.

عبدالمقیم ناصحی، عضو شورای اسلامی شهر تهران در خصوص موضوعات مرتبط با منطقه 13 گفت: این منطقه فاقد مدرسه علمیه است این در حالی است که تقاضاهای عمومی برای این موضوع وجود دارد.

ذاکری شهردار منطقه 13 در پایان این دستور جلسه به موضوع خودرو فروش ها در خیابان شهید منتظری اشاره کرد و بر ضرورت انتقال این بنگاهها به خارج از شهر تاکید کرد.

وی در خصوص مشکلات ترافیکی از بررسی طرحی توسط مشاور خبر داد.

وی همچنین موضوع پادگان‌ها را موضوعی فرامنطقه‌ای دانست و تاکید کرد: به عنوان اقدامی کوتاه مدت می‌توان بخشی از این پادگان برای ایجاد دسترسی باز شود.

وی همچنین از تصویب نصب دیوار صوتی در کنار خیابان خاقانی خبر داد.

وی همچنین از تکمیل پروژه مربوط به خیابان پیروزی تا پایان سال خبر داد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پایان بررسی این دستور جلسه در خصوص انتقال پادگان ها به بیرون شهر اشاره کرد و گفت: برخی معتقدند که باید پادگان‌ها از تهران خارج شود این در حالی است که اگر پادگان‌ها در شهر باقی بمانند حداقل زمین‌های تهران حفظ شده و همین زمین ارزش دارد.

وی تصریح کرد: تملک پادگان ها نیاز به منابع مالی دارد که گاهی برای تامین این منابع طرح هایی در خود آنها تعریف می‌شود که منجر به ایجاد فضایی غیر از فضای عمومی و سبز می‌شود.

وی با بیان اینکه ساختمان‌های بلندمرتبه به جای آن ساخته نمی‌شود، اظهار کرد: با وجود پادگان حداقل زمین تهران حفظ می‌شود و به جای آن ساخت و سازی صورت نمی‌گیرد.

چمران گفت: در آخرین جلسه شورای عالی معماری پیشنهاداتی درباره حفظ و نگهداری پارک سرخ حصار مطرح شده که هنوز به جمع بندی نرسیده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار