دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان یزد گفت: با تدبیر مسئولان استان این کارگروه تاکنون 750 مصوبه برای معرفی 611 واحد تولیدی، صنعتی و کشاورزی دارای مشکل نقدینگی استان برای دریافت تسهیلات بانکی و رونق تولید داشته است.
کد خبر: ۲۵۹۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۸ 13 July 2016
به گزارش تابناک یزدمحمدرضا علمدار در بیست و پنجمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان یزد گفت: تا امروز 24 جلسه اصلی، 385 جلسه کمیته تخصصی و کارشناسی برگزار شده که 750مصوبه برای 611 واحد تولیدی، صنعتی و کشاورزی داشته که از این تعداد 360 مصوبه مربوط به تسهیلات بانکی بوده است.
وی اضافه کرد: از مجموع پرونده های مطرح شده در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید 75 درصد مربوط به مسائل بانکی، 9 درصد مربوط به مسائل مالیاتی و سایر پرونده ها نیز مربوط به موارد دیگر همچون تامین اجتماعی ، گاز و برق بوده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد درباره وضعیت معرفی واحدهای تولیدی برای دریافت تسهیلات نیز اظهار کرد: تاکنون هزار و 354 واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی از این استان در سامانه ستاد ثبت نام کرده اند.
علمدار افزود: تا قبل از این جلسه 376 واحد برای دریافت 3 هزار و 520 میلیارد ریال به بانک ها معرفی شده که در جلسه امروز نیز 262 واحد برای دریافت یک هزار و 630 میلیارد ریال تسهیلات به بانک ها معرفی شد.
دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان یزد تصریح کرد: در مجموع در این استان 638 واحد تولیدی دارای مشکل کمبود نقدینگی برای دریافت 5 هزار و 150 میلیارد ریال تسهیلات به بانک ها معرفی شده اند.
این مسئول یادآور شد: این تسهیلات در مورد سرمایه ثابت 178 واحد و سرمایه در گردش 184 واحد را شامل می شود.
در این جلسه مشکلات چند واحد تولیدی بررسی و برای ارائه تسهیلات و رفع موانع آنها با همکاری بانک ها موافقت شد.
در پایان این جلسه 262 واحد تولیدی، صنعتی و کشاورزی نیز برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شدند.
در این جلسه استاندار یزد نیز نکاتی را درباره لزوم شتاب بخشی به حل مشکلات واحدهای تولیدی بویژه واحدهای دارای برند شناخته شده در استان بیان کرد .
سیدمحمد میرمحمدی همکاری بیشتر بانک ها در این زمینه راخواستارشد و گفت: بانک ها با توجه به شناخت مشکلات و ارائه راهکار مناسب، بهتر می توانند کارگروه را در حل مشکل نقدینگی واحدهای تولیدی کمک کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار