سرپرست اداره بهزیستی شهرستان آبیک گفت: گرچه تکنولوژی روز، آسایش را برای مردم فراهم کرده ولی آرامش خانواده‌ها را تأمین نمی‌کند.
کد خبر: ۲۶۲۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۲ 18 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از آبیک، احمد ابراهیمی صبح امروز در مراسم افتتاح نخستین مرکز مشاوره تخصصی سطح دو شهرستان آبیک اظهار کرد: در شهرستان آبیک یک مرکز مشاوره سطح یک وجود دارد که مراحل مربوط به ارزیابی و تشخیص مراجعه‌کنندگان در این مرکز انجام می‌شود.

وی افزود: مراجعه‌کنندگان برای انجام مراحل درمان به شهرهای اطراف مراجعه می‌کردند که با افتتاح مرکز مشاوره تخصصی سطح دو، مراحل درمان در این مرکز صورت می‌گیرد.

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان آبیک ادامه داد: افتتاح مراکز مشاوره انتخاب نیست بلکه امروزه یک الزام و ضرورت است. در دهه‌های اخیر، تکنولوژی و فناوری چهره زندگی سنتی و فرهنگی را تغییر داده است.

وی خاطرنشان کرد: گرچه تکنولوژی روز، آسایش را برای مردم فراهم کرده ولی آرامش خانواده‌ها را تأمین نمی‌کند. تکنولوژی تغییرات سبک زندگی را به همراه دارد و  آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد و طلاق در جامعه نگرانی جدی محسوب می‌شود.

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان آبیک افزود: در این شهرستان نیز موضوع طلاق جدی است و در دیداری با امام جمعه شهر آبیک ایشان نیز در زمینه پدیده طلاق دغدغه خود را اعلام کردند.

ابراهیمی ادامه داد: طبق آموزه‌های دینی و روایات وارده بر مشورت در امور تأکید شده که امام علی(ع) فرموده است، «هر کس مشورت کند از لغزیدن در امور مصون می‌ماند».

وی اضافه کرد: 10 تا 20 درصد جمعیت جامعه با اختلالات روانی همچون وسواس و اضطراب مواجه هستند که نیاز به درمان دارند.35 تا 50 درصد جمعیت جامعه به فرایندهای مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره خانواده، استعدادیابی و مشاوره تحصیلی نیاز دارند.

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان آبیک اذعان کرد: در مرکز مشاوره تخصصی سطح دو این شهرستان از کارشناسان خبره مشاور استفاده شده که می‌طلبد با مساعدت و جدیت مسؤولان بتوانیم در امر کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گام‌های مؤثری برداریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار