معاون سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از عضویت علیرضا امری کاظمی مشاور ژئوپارک قشم در جمع 12 عضو اصلی شورای عالی ژئوپارک‌های جهانی، خبر داد.
کد خبر: ۲۶۳۱۴۶
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵ 20 July 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، فرزین حقدل با اشاره به عضویت مشاور ژئوپارک قشم در شورای‌عالی ژئوپارک‌های جهانی یونسکو اظهار کرد: تائید و تصویب مناطق پیشنهادی ژئوپارک در نقاط مختلف جهان به عهده اعضای این شورای عالی که توسط سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) انتخاب شده‌اند، امکان‌پذیر است.
 
وی ادامه داد: از آنجا که ایران تنها نماینده منطقه غرب آسیا، خاورمیانه و شمال آفریقا در شورای عالی ژئوپارک‌های جهانی یونسکو است، بطور حتم مسائل ژئوپارک‌های این مناطق با انتخاب مشاور ژئوپارک قشم تحت پوشش ایران قرار خواهد گرفت.
 
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: هم‌اکنون پرونده ژئوپارک قشم در نوبت رای‌گیری بازگشت دوباره به فهرست جهانی ژئوپارک‌ها قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود براساس عملکرد مثبت این سازمان و نقش مشاور ژئوپارک قشم، این اتفاق مهم در آینده نزدیک محقق شود.
 
وی با اشاره به امکان بالای دریافت کارت سبز یونسکو برای ژئوپارک قشم در آینده نزدیک، اظهار کرد: با دریافت این امتیاز ویژه، نام ایران به خاطر داشتن ظرفیت‌های این پدیده زمین‌شناسی در جزیره قشم و در بخش صنعت گردشگری در جهان منتشر خواهد شد.
 
حقدل گفت: بسیاری از اقدامات مورد نیاز پیوستن ژئوپارک قشم به مجموعه ژئوپارک‌های جهانی با هدف توسعه پایدار در این جزیره و بهره‌مندی جوامع محلی با مشاوره‌های علیرضا امری کاظمی مشاور ژئوپارک قشم محقق شده است.
 
وی ادامه داد: دو تن از ارزیابان شبکه جهانی ژئوپارک‌های جهانی اواسط مردادماه امسال با هدف بازنگری نهایی در وضعیت ژئوپارک قشم به این جزیره سفر می‌کنند و نتایج دستاوردهای این سفر و دیدگاه مثبت رئیس و معاون شبکه جهانی ژئوپارک‌ها که اسفند ماه 94 از تغییرات ایجاد شده در محدوده ژئوپارک قشم اظهار رضایت کرده بودند در کنفرانس شبکه بین‌المللی ژئوپارک‌ها در انگلیس مطرح و براساس این اظهارات کارت سبز ژئوپارک جهانی قشم نیز صادر می‌شود.
 
ژئوپارک طبق تعریف یونسکو گستره‌ای است با مرزهای کاملا آشکار و پهنه کافی که در برگیرنده چند پدیده زمین شناسی کمیاب و برجسته بوده و در آن گستره جاذبه های طبیعی، تاریخی و فرهنگی ارزشمند نیز یافت شود.
 
این گستره علاوه بر در اختیار داشتن برنامه‌های مدیریت گسترش و بهره‌برداری و طرح‌های حفاظتی، باید از توان بالا بردن سطح اقتصادی جامعه محلی و جلب همکاری‌های مردمی نیز برخودار باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار