فرماندار مشگین شهر از افتتاح بزرگترین پل معلق خاورمیانه طی یک ماه آینده و همزمان با برگزاری جشنواره بهاری گردشگری در این شهرستان خبر داد
کد خبر: ۲۶۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰ 22 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل، ابراهیم امامی در جلسه هماهنگی جشنواره بهاری شهرستان مشگین شهر افزود: پیش بینی شده فاز اول تا سوم عظیم ترین پروژه گردشگری شمالغرب کشور که شامل پل معلق، سوئیت آپارتمان، رستوران، تالار پذیرایی، سایت بالن سواری و ورزش‌های هوایی و شهربازی و... است تا اواخر اردیبهشت ماه به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به اتمام عملیات ساخت عرصه این پل تصریح کرد: بزرگترین پل معلق خاورمیانه در منطقه نمونه گردشگری خیاو تا گردولی شهرستان مشگین شهر احداث شده است.

فرماندار مشگین شهر این پل را دروازه پیوند مشگین شهر به گردشگری ملی و ورود گردشگران به منطقه دانست و بیان داشت: مراسم افتتاحیه و اختتامیه جشنواره بهاری گردشگری این شهرستان قرار است در محل ورودی محوطه پل معلق واقع در  منطقه نمونه گردشگری خیاو تا گردولی برگزار شود.

وی هدف از برگزاری "جشنواره بهاری مشگین شهر" را معرفی ویژه و شناساندن جاذبه ها و قابلیت های این شهرستان و افتتاح پل معلق مشگین شهر عنوان کرد و گفت: این پل به طول ۳۶۵ و ارتفاع ۷۰ متر است.

امامی با بیان اینکه از مهمانان ویژه، تورگردانان و علاقمندان و فعالان گردشگری در این جشنواره دعوت به عمل خواهد آمد و این دعوت فقط به مسئولان ادارای و دستگاه های اجرایی محدود نخواهد شد، متذکر شد: در همایش بررسی فرصت های سرمایه گذاری نیز بر حضور سرمایه گذاران واقعی تأکید خواهد شد.

وی با اشاره به پیشنهاد عناوین مختلف از جمله "بهار خیاو" برای عنوان جشنواره بهاری مشگین شهر، زمان برگزاری این جشنواره بهاری را نیز دهه سوم اردیبهشت ماه سال جاری در قالب سه روز عنوان کرد.

فرماندار مشگین شهر با بیان اینکه این شهرستان در بخش های مستندسازی، تصویربرداری و گروه هنری از ظرفیت های قابل توجهی برخوردار است، به استفاده از نیروها و استعدادهای خود شهرستان در بحث تبلیغات تأکید کرد.

سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به قابلیت های تاریخی و رشد و توسعه شهرستان در حوزه گردشگری، عنوان کرد: برنامه های جشنواره بهاری مشگین شهر به سه بخش برگزاری نمایشگاه، همایش سرمایه گذاری و جشنواره گردشگری تدوین شده است.

قادر تقی زاده با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنایع دستی از روز نخست تا پایان جشنواره با ۲۵ غرفه و اجرای برنامه های موسیقی از جمله موقام و عاشیقی و تورهای مشگین گردی و دیگر برنامه ها اضافه کرد: در نمایشگاه مذکور، صنایع دستی هایی چون سفال، ورنی و... و سوغات و هدایا به نمایش گذاشته می شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار