عضو شورای برنامه‌ریزی هدایت تحصیلی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ملاک‌های مختلفی برای هدایت تحصیلی در نظرگرفته شده است گفت: دانش آموزان کلاس نهمی باید بر اساس آیین نامه مصوب یک جلسه 45 دقیقه‌ای با مشاور مدرسه داشته باشند تا نسبت به جوانب امر و نحوه انتخاب رشته آگاهی پیدا کنند.
کد خبر: ۲۶۴۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶ 22 July 2016
محمد مصطفوی،با بیان اینکه اکنون هدایت تحصیلی در مدارس متوسطه اول در حال انجام است و دانش آموزان برگه‌های هدایت تحصیلی خود را  دریافت می‌کنند، اظهار کرد: آیین‌نامه هدایت تحصیلی در پایه نهم در اواخر سال گذشته به تصویب رسید و ملاک‌هایی برای آن در نظر گرفته شد.
 
وی افزود: بر این اساس ملاک نخست، "نظر دانش‌آموز"  است که بیانگر علاقه و استعداد اوست و 10 درصد از کل امتیازات را شامل می‌شود. پس از آن نتایج آزمون‌های مشاوره‌ای بر اساس تست‌ها 30 درصد، نتایج عملکرد تحصیلی و نمرات درسی 35 درصد، نظر والدین 5 درصد از امتیاز، نظر معلمان تمام دروس اول متوسطه 10 درصد و نظر مشاور مدرسه 10 درصد در هدایت تحصیلی موثر هستند.
 
عضو شورای برنامه‌ریزی هدایت تحصیلی وزارت آموزش و پرورش درباره نحوه توزیع دانش آموزان در رشته‌ها گفت: مطابق آیین نامه هدایت تحصیلی دانش آموزان باید با توجه به سیاست‌های شغلی کشور به صورت متناسب توزیع شوند، این مسئله مورد توجه است و استان‌ها با توجه به شرایط بومی این اقدام را انجام می‌دهند. 
 
مصطفوی ادامه داد: البته همانطور که گفته شد ملاک‌های مختلفی برای هدایت تحصیلی در نظرگرفته شده است و نظر دانش آموز و اولیاء و همچنین عملکرد تحصیلی و توانمندی‌های وی مدنظر است و دانش آموزان کلاس نهمی باید بر اساس آیین نامه مصوب یک جلسه 45 دقیقه‌ای با مشاور مدرسه داشته باشند تا نسبت به جوانب امر و نحوه انتخاب رشته آگاهی پیدا کنند. 

وی با اشاره به اینکه سوالات و ابهاماتی در مدت اخیر ایجاد شده است، گفت: در سال اول اجرای برنامه قرار داریم و مدارس متوسطه اول باید هدایت تحصیلی را انجام دهند. به هر صورت برای پاسخگویی به مشکلات و سوالات، ستادهای هدایت تحصیلی مدارس و همچنین مناطق فعال شده‌اند و جوابگو هستند. البته لازم است اولیاء نیز با این موضوع که ریاضی و بویژه تجربی تنها رشته‌های خوب موجود نیستند، همه ملاک های انتخاب رشته را برای فرزندان خود مدنظر داشته باشند و سوار موج جامعه در خصوص رشته تجربی نشوند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار