مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان گفت: امسال 8 میلیون نهال چمبل و حرا در استان تولید شده است که بسته به نیاز هر منطقه با نظر کارشناسان در مکان‌های مناسب کشت خواهد شد.
کد خبر: ۲۶۵۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷ 24 July 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، امید ذاکری اظهار داشت: طرح صیانت از جنگل‌های جنوب در چند سال گذشته به‌صورت چشم‌گیری افزایش داشته است.
 
وی افزود: امسال 8 میلیون نهال چمبل و حرا در استان تولید شده است که بسته به نیاز هر منطقه با نظر کارشناسان در مکان‌های مناسب کشت خواهد شد.
 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان اضافه کرد: کشت این نهال‌ها در بندر چارک، سایه‌خوش بندر لنگه، خورهای بندر خمیر، گچین، کولغان بندرعباس، تیاب میناب، آذینی سیریک و کوه مبارک جاسک تا مرز سیستان و بلوچستان که خورکرتی نام دارد ادامه خواهد یافت.
 
ذاکری عنوان داشت: در سواحل قشم و هرمز نیز کاشت نهال داشته‌ایم و کاشت نهال‌ها از اول مرداد ماه آغاز شده است.
 
وی با بیان اینکه خورآذینی تنها محل رویش‌گاه نهال چندل است، عنوان کرد: این خور تنها رویش‌گاه نهال چندل بوده و کشت در این محل به این صورت است که بذر چندل را در این خور که پوشیده از گل و لای است ریخته و نهال به‌صورت خودرو رشد می‌کند.
 
این مسؤول افزود: امسال 400 هکتار خور برای کاشت درختان حرا و چمبل پیش‌بینی شده است که با تأمین بودجه و تخصیص آن کشت آغاز خواهد شد.
 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان از کاشت چمبل در خورآذینی سیریک دردو روز گذشته خبر داد و گفت: برای ترویج فرهنگ کشت نهال در خورآدینی سیریک مبادرت به کاشت نهال کرده و مردم منطقه استقبال بسیار خوبی داشتند و کشت نهال‌ها با کمک مردم و سمن‌ها و انجمن‌های مردم‌نهاد انجام پذیرفت.
 
ذاکری در پایان خاطرنشان کرد: سعی بر این است که در جذب بودجه ملی تلاش شود و به کاشت نهال‌های حرا و چمبل تخصیص دهیم و اگر این بودجه تخصیص داده نشد ما با توجه به بودجه کم مبادرت به کشت تعداد محدودی خواهیم کرد، چراکه این نهال‌ها خودرو بوده و نیاز به آبیاری ندارند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار