مدیر شبکه بهداشت نهاوند گفت:لقمه های خانگی که توسط والدین تهیه می شوند بیشترین ارزش غذایی را برای دانش آموزان دارند لذا باید فرهنگ استفاده از غذاهای خانگی و پرهیز از خرید فست فود در بین دانش آموزان ترویج شود.
کد خبر: ۲۶۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴ 23 April 2015

مدیر شبکه بهداشت نهاوند معتقد است: فست فودها از موادی هستند که برای سلامتی افراد به خصوص کودکان و نوجوانان بسیار مضر هستند که باید هر چه زودتر این مواد غذایی از بوفه های مدارس جمع آوری شوند .

به گزارش ایرنا؛ جلال الدین امیری در آیین افتتاح هفته سلامت در دبستان دخترانه شهیده نوشین امیدی نهاوند افزود: با توجه به نقش غذا در سلامتی فرد و جامعه امسال شعار هفته بهداشت 'امنیت غذایی از مزرعه تا سفره' تعیین گردیده است.

وی افزود: بخش عمده ای از بیماری ها بر اثر مصرف مواد غذایی نامناسب بروز می کند که لازم است در این هفته به این موضوع پرداخته شود و اطلاع رسانی های لازم در خصوص مواد غذایی نا مناسب به مردم صورت گیرد.

وی گرایش مردم به استفاده از فست فودها را یکی از عوامل تهدید کننده سلامتی افراد ذکر کرد و افزود: فست فودها از موادی هستند که برای سلامتی افراد به خصوص کودکان و نوجوانان بسیار مضر هستند که باید هر چه زودتر این مواد غذایی از بوفه های مدارس جمع آوری شوند .

وی افزود: در هفته سلامت امسال به منظور معرفی الگوهای صحیح و مناسب مصرف غذا به مردم برنامه های مختلفی از جمله برگزاری همایش ایمنی غذا ، آموزش سبک زندگی سالم به دانش آموزان و دانشجویان ،آموزش نحوه ضد عفونی کردن سبزیجات و مانور نظارت بر مواد غذایی برگزار می شود.

فرماندار نهاوند نیز در این آیین گفت: شعار امسال نشان دهنده اهمیت مواد غذایی در سلامتی انسان است که گستره آن وسیع بوده و از انتخاب بذر کشاورزی مناسب و سالم گرفته تا برداشت اصولی و همچنین رعایت بهداشت را در بر می گیرد تا سلامتی ما را به ارمغان بیاورد .

امامعلی عبدالملکی تلاش همگانی را برای تامین سلامت فرد و جامعه امری مهم خواند و گفت: ارتقای سلامت و افزایش امید به زندگی حاصل تلاش ها و همکاری های دستگاه ها و ادارات بوده و این هفته فرصت مناسبی است تا آگاه سازی در این خصوص صورت گیرد.

وی با اشاره به اولویت قرار دادن موضوع سلامت در دولت یازدهم اظهار کرد: این دولت با بهره مندی مناسب از منابع مالی حاصل از هدفمندی یارانه ها با عنوان یارانه سلامت، کمک شایانی به کاهش هزینه ها به ویژه در بیمارستان ها داشته است.

وی با بیان اینکه انسان سالم، محور توسعه کشور و گرداننده چرخه اقتصاد کشور است، خواستار استفاده از غذای سالم و رعایت بهداشت در همه اقشار جامعه شد.

زنگ سلامت همزمان با اول اردیبهشت ماه و آغاز هفته سلامت به صورت نمادین در دبستان دخترانه شهیده نوشین امیدی نهاوند برگزار شد.

یکم تا هفتم اردیبهشت ماه به نام هفته ملی سلامت نامگذاری شده است و شعار هفته سلامت امسال در ایران 'امنیت غذایی از مزرعه تا سفره' اعلام شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار