کد خبر: ۲۷۲۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۱ 04 August 2016
به گزارش تابناک لرستان ،رئیس سازمان بسیج مستضعفان با بیان اینکه افزایش تولید موجب مهار تورم می شود، بر لزوم راه اندازی بنگاه‌های کوچک تاکید کرد.

 سردار محمدرضا نقدی عصر پنج شنبه در جلسه شورای اداری پلدختر با بیان اینکه مشکل ما در کشور رکود و تورم است اظهار داشت: راهی که کارشناسان بسیجی توصیه می کنند این است که باید تولید را بالا برد تا تورم مهار شود.

وی با تاکید بر شکوفایی ظرفیت های نهفته که بدون سرمایه گذاری می توانند تولید کنند ادامه داد: طی سه سال اخیر بسیجیان در شهرهای مختلف این کار را انجام داده و واحدهای تولیدی کوچک با سرمایه اندک را به راه انداختند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان با اشاره به راه اندازی مشاغل ساده خانگی از جمله تولید کود غنی شده بیولوژیکی و طبیعی به جای کود شیمیایی عنوان کرد: الان مصرف کود شیمیایی بالا بوده و محصولات طبیعی نیست که این امر عامل بسیاری از بیماریها و سرطان ها است.

سردار نقدی گفت: تولید قارچ، ماهی، عسل و زعفران از دیگر فعالیت های تولیدی بود که در این قسمت نیز کارهای خوبی انجام و داوطلبان زیادی پیدا شدند.

وی با بیان اینکه این فعالیت ها بارمالی برای دولت در عرض سه سال گذشته نداشته است افزود: این فعالیت ها نشان داد که حرکت در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی شدنی است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان با اشاره به تحول ایجاد شده در بخش تولید افزود: طی سال ۹۲ تا ۹۴ طبق آمار تغییرات را بررسی کردیم که دیدیم۱۰ تا ۴۰ درصد افزایش تولید داشته ایم.

سردار نقدی با بیان اینکه بحث صنایع تبدیلی کوچک روستایی یک مسله مهم است و این بحث را رهبر معظم انقلاب مرتب بیان می‌کردند، یادآور شد: دلیل مهم بودن این حوزه بر می گردد به رازی که در این بخش نهفته بود و این بود که میلیون ها تن دسترنج کشاورزهای ایرانی دور ریخته می شود که این گناه و اسراف است.

وی افزود: می توانیم این محصولات را به فراورده هایی که ماندگاری آن بیشتر است تبدیل کنیم؛ مثلا انجیر را به چندمدل تبدیل کنیم که ماندگاری بیشتری برای عرضه و مصرف داشته باشد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اسماعیلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
تنها راهکار برون رفت از وضعیت فعلی:
(1) مبارزه شدید با قاچاق کالا (مبادی ورودی و توزیع و فروش)
(2) تشویق مردم به مصرف کالاهای داخلی.
(3) حمایت از تولید داخلی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار