نکات پیش بازی مربوط به تراکتورسازی – پیکان
به گزارش سرویس ورزشی تابناک تبریز،در روز سوم و آخر هفته‌ی سوم لیگ برتر باشگاه های کشور، جام خلیج فارس دو تیم تراکتورسازی و پیکان رو در روی هم قرار خواهند گرفت.
کد خبر: ۲۷۳۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹ 07 August 2016

به گزارش سرویس ورزشی تابناک تبریز،در روز سوم و آخر هفته‌ی سوم لیگ برتر باشگاه های کشور، جام خلیج فارس دو تیم تراکتورسازی و پیکان رو در روی هم قرار خواهند گرفت.

این بازی که از ساعت 18:00 در استادیوم اختصاصی تراکتورسازی و به قضاوت رضا مهدوی برگزار خواهد شد، خالی از نکات جالب نیست که به بررسی هرکدام خواهیم پرداخت.

این دو تیم تاکنون 8 بار مقابل یکدیگر قرار گرفته اند که پنج بازی به نفع قرمز پوشان به پایان رسیده و خودروسازان نیز در بازی پیروز از بازی بیرون آمده اند و یک بازی هم با نتیجه‌ی تساوی به اتمام رسیده است.

تاریخچه بازی
در این هشت دیدار 16 بار توپ از خط دروازه ها عبور کرده که سهم تراکتورسازان 10 گل و سهم پیکانی ها 6 گل بود.
نکته‌ی جالبتر در مورد گل ها این است که هیچ بازیکنی در این بازی موفق نشده دو گل یا بیشتر بزند.
فرهاد خیرخواه، آندرانیک تیموریان، علی علیزاده، محمد ابراهیمی، مهدی کیانی، احسان حاج صفی، فابیو لوپز، محمد ایرانپوریان، فرشاد احمدزاده و لوسیانو ادینیو برای تراکتورسازی و ایمان رزاقی راد، سید امیر میربرزگی، رحمان رضایی، حمیدرضا دیوسالار، سعید دقیقی و میلاد نوری سابقه‌ی باز کردن دروازه‌ی تراکتور را با پیراهن پیکان در کارنامه‌ی خود دارند.

نبرد در تبریز
چهار بازی از هشت بازی قبلی دو تیم در تبریز برگزار شده است که میزبان سه بار موفق شده حریف خود را شکست دهد و یک بار هم پیکان به این مهم دست یافته است.
هشت گل در این چهار بازی به ثمر رسیده است که تراکتورسازی موفق به زدن 5 گل به حریفش شده است و سه بار هم دروازه‌ی خود را باز شده دیده است.

کارت زرد و قرمز
داورها در بازی تراکتورسازی و پیکان تاکنون 23 بار از کارت زرد و 3 بار هم از کارت قرمز استفاده کرده اند.
پیکان با 16 کارت زرد و یک کارت قرمز ( کیوان وحدانی ) در این زمینه آمار بهتری نسبت به تراکتورسازان دارند و قرمز پوشان تبریزی نیز 7 بار از داوران اخطار دریافت کرده اند و دو بار هم با کارت قرمز داور از زمین بازی اخراج شده اند. ( محمد نصرتی و خالد شفیعی )

تاریخچه‌ی مربیان
فراز کمالوند در 4 دیدار، تونی اولیویرا در 3 دیدار و رسول خطیبی در یک بازی روی نیمکت تراکتورسازان نشسته اند و حمید درخشان در 2 بازی، عبدالله ویسی در 2 دیدار، حمید علیدوستی، محمدحسین ضیایی، منصور ابراهیم زاده و صمد مرفاوی نیز در یک بازی روی نیمکت پیکانی ها نشسته اند
.

آخرین نبرد
آخرین نبرد دو تیم که حدود 583 روز پیش انجام شد با پیروزی تراکتورسازان در ورزشگاه شهر قدس به اتمام رسید.
ادینیو مرد اول میدان در آن بازی بود که یک گل و یک پاس گل را برای هم تیمی هایش فراهم کرد.
در آن بازی تونی اولیویرا روی نیمکت تراکتورسازی بود و صمد مرفاوی، سرمربی کنونی صبای قم، هدایت خودروسازان را بر عهده داشت.

آمار مربیان دو تیم
امیر قلعه نویی و مجید جلالی دو تن از قدیمی های فوتبال کشور امروز مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت.
قلعه نویی و جلالی تاکنون چهار بار مقابل یکدیگر قرار گرفته اند که قلعه نویی موفق شده سه بار آقای معلم لیگ را شکست دهد و یک بازی هم با تساوی به اتمام رسیده است.
آمار ژنرال در برابر پیکان بسیار موفق بوده. به طوریکه قلعه نویی چهار بار مقابل خودروسازان قار گرفته که در هر چهار بازی پیروز بوده است و رکورد 100% پیروزی مقابل این تیم را دارد.
ولی در آنسوی میدان جلالی، که خود سابقه‌ی سرمربیگری تراکتورسازی را بر عهده دارد، پنج بار مقابل تراکتورسازی قرار گرفته که هیچگاه موفق به کسب حتی یک امتیاز هم نبوده و رکورد 100% شکست مقابل این تیم را در اختیار دارد.

مصدومان
آرش برهانی مهاجم اصلی پیکانی هادر مقابل امیر قلعه نویی نمی تواند به میدان برود، مهاجم سابق آبی ها دچار مصدومیت شده است تا این بازی حساس را از دست بدهد. البته رمضانی، بنگر و مهدی شریفی نیز از مصدومان تراکتورسازان محسوب می شوند
.

ترکیب احتمالی تراکتورسازی در این بازی
محمدرضا اخباری که سنگربان همیشگی تراکتورسازی بوده است. با توجه به مصدومیت بنگر، احتمالا هادی محمدی به همراه خالد شفیعی وظیفه‌ی اداره‌ی قلب دفاع تراکتور را بر عهده داشته باشند و سعید آقایی در سمت چپ و محمد ایرانپوریان در سمت راست خط دفاعی باشند.
در خط هافبک دفاعی با بهبود مصدومیت سینا عشوری، این بازیکن به همراه مهدی کیانی در این پست بازی خواهند کرد و در لاین جلوتر آنها، کرار با توجه به عملکرد چشمگیرش در بازی مقابل نفت آبادان شانس اصلی حضور در ترکیب اصلی تراکتورسازان است.
در خط حمله، وینگرهای چپ و راست تراکتورسازان احتمالا محمد ابراهیمی و سروش رفیعی خواهند بود. هرچند مصدومیت علیرضا رمضانی شرایط چینش بازیکن را برای قلعه نویی دشوار کرده است.
در نوک خط حمله هم ادینیو، بازیکن مورد علاقه‌ی قلعه نویی شانس قرارگیری در ترکیب اصلی تراکتورسازان است.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :