با هدف بزرگداشت 21 مرداد روز دریای خزر و با حضور چند تن از ملی پوشان، یک دوره مسابقات والیبال ساحلی با عنوان جام خزر،درمجموعه ساحلی بندرترکمن برگزارشد.
کد خبر: ۲۷۶۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷ 11 August 2016
در این مسابقات 8 تن از بازیکنان ملی پوش رده های جوانان و بزرگسالان والیبال ساحلی شرکت داشتند. 

این مسابقات با همکاری اداره ورزش و جوانان شهرستان ومحیط زیست برگزار شد و در پایان تیم متشکل از ابراهیم سن سبلی و بهنام توکلی به مقام اول رسید و بهمن قلی پوری و رسول خواجه دوم شدند. 

پرویز فرخی کاپیتان اسبق تیم ملی والیبال ساحلی و سرمربی تیم ملی نوجوانان والیبال ساحلی کشور، هدف از شرکت در ابن مسابقات را حفظ محیط زیست دریای خزر عنوان کرد و افزود: همه باید برای فرهنگ سازی حفظ محیط زیست تلاش کنیم و جامعه ورزش و والیبال ساحلی نیز با این حرکت همراهی خود را اعلام کرد. 

رییس اداره محیط زیست بندرترکمن و گمیشان گفت: پاسداشت محیط زیست دریای خزر بدون همراهی اقشار مختلف جامعه ممکن نخواهد بود و باید با بهره مندی از همه ظرفیت ها ،نسبت به مشارکت جوامع محلی در این راستا اقدام شود. 

علی بیانی ادامه داد: با توجه به علاقه مندی مردم منطقه به والیبال ساحلی ،برنامه ریزی های لازم برای برگزاری این مسابقات چهارجانبه اجرایی شد. 

21 مرداد ماه روز خزر نقطه عطفی در تاریخ همکاری های زیست محیطی در رابطه با دریای خزر محسوب می شود، از این رو با توجه به تهدیدات زیست محیطی و همچنین خطر انقراض برخی از آبزیان مهم این دریا از جمله فک خزری، بزرگداشت این روز، در راستای بالا بردن کیفیت حفظ این دریا دارای اهمیت است. 

خزر بزرگترین دریاچه دنیاست که به علت وسعت زیاد آن را دریا می نامند، دریای خزر یا دریای کاسپین از شمال به روسیه، از جنوب به ایران، از غرب به جمهوری آذربایجان و ازشرق به جمهوری های ترکمنستان و قزاقستان محدود می شود. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار