دارنده دو مدال طلا و برنز جهان و دو طلای قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی برای کاراته استان قم در یک رقابت بین‌المللی دیگر افتخار آفرینی کرد.
کد خبر: ۲۸۱۹۵۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱ 21 August 2016
به گزارش تابناک قم، امیر مهدی‌زاده به عنوان کاراته‌کای عضو تیم ملی بزرگسالان کشورمان نماینده قم در مسابقات بین‌المللی جام وحدت و دوستی بود و در این پیکارها با عبور از سد تمامی رقبای خود، مقتدرانه به مقام قهرمانی دست یافت و طلایی شد.

امسال دوازدهمین دوره رقابت‌‌های بین‌المللی کاراته جام وحدت و دوستی با حضور چهره‌های شاخص کاراته ایران و کشورهای مطرح این رشته به انجام رسید و کاراته‌کای افتخارآفرین استان قم نیز با قدرت‌نمایی برابر حریفان خود به مدال طلای این رقابت‌ها رسید.

این در حالی است که تیم‌های ملی کاراته سه رده سنی نوجوانان، جوانان و امید کشورمان باید نیمه دوم سال‌جاری در رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا شرکت کنند و تیم ملی بزرگسالان نیز باید راهی رقابت‌های جهانی 2016 شود، به همین دلیل کادر فنی تیم ملی قصد داشت با حضور در رقابت‌های بین‌المللی جام وحدت و دوستی آخرین وضعیت آمادگی کاراته‌کاهای ملی‌پوش را محک بزند.

در ترکیب تیم ملی رده سنی بزرگسالان کاراته کشورمان که یکی از تیم‌های حاضر در رقابت‌های 2016 قهرمانی جهان در اتریش به شمار می‌رود و در رقابت‌های بین‌المللی جام وحدت و دوستی تمامی نفرات خود را در اختیار داشت، امیر مهدی‌زاده ستاره پرافتخار کاراته استان قم نیز حضور یافت.

مهدی‌زاده در وزن منهای 60 کیلوگرم اکنون یکی از حاضرین در اردوی تیم ملی کاراته رده سنی بزرگسالان ایران است و با توجه به سابقه درخشان در پیکارهای قهرمانی آسیا، بازی‌های آسیایی، قهرمانی جهان و چندین میدان معتبر بین‌المللی و همچنین آمادگی و انگیزه بالایی که دارد، از امیدهای ایران برای کسب مدال طلای پیکارهای جهانی به شمار می‌رود.

این کاراته‌کای توانمند بعد از موفقیت در انتخابی‌ آزاد تیم ملی و مسابقات گزینشی در اردوی تیم ملی بزرگسالان، بعد از کسب مقام قهرمانی و نشان طلای رقابت‌های بین‌المللی جام وحدت و دوستی در ارومیه، بار دیگر در تمرینات تیم ملی کاراته حضور خواهد یافت تا آمادگی خود را برای اعزام به رقابت‌های قهرمانی جهان افزایش بدهد.

کاراته‌کاهای ملی‌پوش کشورمان برای حضور در مسابقات بین‌المللی این رشته راهی شمال غرب ایران و استان آذربایجان‌غربی شده بودند زیرا شهر ارومیه میزبان دوازدهمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کاراته با عنوان جام وحدت و دوستی بود و امیر مهدی‌زاده نیز در وزن منهای 60 با حریفان پیکار کرد.

در این دوره از رقابت‌ها که به میزبانی سالن 6 هزار نفری غدیر ارومیه با حضور پرتعداد کاراته‌کاهای داخلی و خارجی به انجام رسید، مهدی‌زاده در روز دوم مسابقات با حریفان خود به رقابت پرداخت و با عبور از سد تمامی آنها صاحب گردن‌آویز خوش‌رنگ طلا شد.

در شرایطی که کمتر از سه ماه دیگر به زمان برگزاری رقابت‌های کاراته قهرمانی جهان زمان باقی مانده، کاراته‌کاهای ملی‌پوش کشورمان بعد از مسابقات بین‌المللی ارومیه، وارد مرحله جدید اردوی آماده‌سازی خود زیر نظر کادر فنی تیم ملی می‌شوند تا توان خود را برای درخشش در پیکارهای جهانی افزایش بدهند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار