مدیر مرکز فرهنگی خادم الشریعه خبر داد؛
مدیر مرکز فرهنگی خادم الشریعه گفت: 5160 نوجوان مشهدی در تور تابستانی «سبقت آزاد» شرکت کردند.
کد خبر: ۲۹۲۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷ 07 September 2016
 به گزارش تابناك رضوي، محمد علی حسن زاده، ضمن اشاره به برگزاری این تور  ویژه نوجوانان 16 تا 20 ساله گفت: «سبقت آزاد» با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان، تقویت روحیه کار گروهی، بالا بردن ولایت پذیری و تبعیت از فرمانده، تقویت روحیه تعاون، ایجاد خودباوری و اعتماد به نفس در نوجوانان طرح ریزی و اجرایی شده است.
وی با اشاره به اینکه «سبقت آزاد» یک طرح ابتکاری است که توسط کارشناسان فرهنگی در مرکز فرهنگی خادم الشریعه طرح ریزی شده است؛ گفت: «سبقت آزاد» در باغ شاهنامه در انتهای طوس 33 و  در یک محیط خوش آب و هوا در محل روستای کشف برگزار می‌شود، در این طرح که تا 31 شهریور ماه ادامه خواهد داشت  هر روز 6 گروه 20 نفره از نوجوانان پذیرش می‌شوند.
مدیر مرکز فرهنگی خادم الشریعه خاطرنشان کرد: با توجه به این که هر گروه داری یک فرمانده است و به جهت تقویت روحیه ولایت‌پذیری برنامه طوری طراحی شده که گروه‌هایی موفق‌تر خواهند بود که از فرمانده تبعیت بیشتری داشته باشند.
وی در خصوص مراحل مسابقه سبقت آزاد در این تور گفت: مسابقه سبقت آزاد  6 بازی 20 دقیقه‌ای است که هر بازی با فاصله 20 دقیقه‌ای برگزار می شود تا افراد فرصت داشته باشند در موقعیت بعدی قرار گیرند.
حسن زاده افزود: بازی با تفنگ بادی و تیرکمان، آبراه روی استخر، سفالگیر و کشمکش،  جورچین و جستجو در جنگل از جمله بازی های این تور است که هر کدام با هدف خاصی طراحی شده است.

اهداف تربیتی مسابقه سبقت آزاد
مدیر مرکز فرهنگی خادم الشریعه گفت: این بازی‌ها به بالا بردن روحیه تعاون و همکاری از طریق گره زدن سرنوشت گروه با هم، ایجاد خودباوری و اعتماد به نفس، دقت همراه با سرعت، ایجاد هویت گروهی و تقویت شخصیت نوجوان کمک خواهد کرد.
وی افزود: در بازی جورچین و جستجو در جنگل نیز هدف  ایجاد تفکر خلاق در نوجوانان شرکت کننده در این مسابقه است.
حسن زاده پند اقتصادی را از جمله اهداف این مسابقه دانست و گفت: برای هر کدام از بازی‌ها جایزه‌ای به نام «میرا» به معنی ناپایدار و فانی در نظر گرفته شده است که کسی موفق‌تر است که «میرا» بیشتری کسب کند و هر فردی در طول مسابقه می‌تواند با میرا‌های خود از آب سرد و تنقلات پیش‌بینی شده تهیه کند و کسی که بتواند روی خرج کردن میراهای خود مدیریت بهتری داشته باشد در پایان جایزه بیشتری خواهد داشت.
مدیر مرکز فرهنگی خادم الشریعه ادامه داد: در این مسابقه بچه‌ها یاد می‌گیرند که برای برای بدست آوردن جایزه باید تلاش کنند و حتی قسمتی از لذت‌ها را برای خود حرام کنند تا لذت بیشتری کسب کنند و این بهترین دستوالعمل مبارزه با نفس و اطاعت از خداوند است.
وی با اشاره به سالن راز و پندهای آن برای مخاطب در انتهای مسابقه، اظهار کرد: در انتهای مسابقه  سوال راز پیش‌بینی شده است که با ده سوال در غالب تصاویر مختلف هدف‌های این مسابقه را برای مخاطب روشن می‌کنیم.
مدیر مرکز فرهنگی خادم الشریعه نمایش روحیه ایثار را از جمله بخش‌های این تور بیان کرد و گفت: در انتهای مسابقه صندوق هدیه به زائران اربعین و جبهه مقاومت در نظر گرفته شده که شرکت‌کنندگان می‌توانند جایزه‌های خود را هدیه کنند و روحیه ایثار و انفاق در راه خدا را به نمایش بگذارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار