وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی :
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در برگزاری کنسرت های موسیقی تابع قانون و دیدگاه های مقام معظم رهبری هستیم و از اجرای موسیقی سالم در کشور حمایت می کنیم.
کد خبر: ۲۹۷۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷ 17 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری، علی جنتی در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین ضمن ارائه گزارشی از برنامه ها و فعالیت های این وزارتخانه، افزود: هم اکنون دو هزار موسسه قرآنی و 22 هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در سطح کشور وجود داشته و سالانه نیز یک هزار کانون جدید در سطح شهرها و روستاهای کشور اضافه می شود.
وی ادامه داد: در استان قزوین نیز هم اکنون 305 کانون فرهنگی و هنری مساجد وجود دارد که این مراکز از نظر کتاب، امکانات و تجهیزات دیجیتالی از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تغذیه و پشتیبانی می شوند.
به گفته وی، در حوزه کتاب نیز 21 ناظر از شخصیت های فرهنگی و علمی در زمینه ها و موضوع های مختلف که تمامی آنها مورد تائید شورای انقلاب فرهنگی قرار دارند، نظارت می کنند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: در بخش روابط خارجی نیز از طریق سازمان ارتباطات اسلامی در 80 کشور خارجی به منظور معرفی و تبیین فرهنگ اسلامی و تمدن ایرانی کار رایزنی فرهنگی انجام تا جایی که این حوزه ها تاکنون بسیار مهم و اثرگذار بوده اند.
علی جنتی اضافه کرد: در بخش مطبوعات و رسانه ها نیز هم اکنون هیات 7 نفره نظارت بر مطبوعات شامل نمایندگانی از دستگاه های قوه قضائیه، مقننه، شورای عالی انقلاب فرهنگی، حوزه علمیه، نماینده مطبوعات و شخص وزیر تشکیل که کار صدور مجوز، نظارت و برخورد با تخلف های احتمالی را انجام می دهند.
وی با اشاره به حوزه سینما نیز گفت: در ابتدای دولت یازدهم وضعیت به گونه ای بود که بخش زیادی از صاحبان سالن های سینما در حال فروش اماکن خود بودند اما هم اکنون 100 سالن سینما در حال ساخت داریم.
وی افزود: هنر سینما در شرایط احیای دوباره قرار دارد به گونه ای که با صف طویل مردم برای ورود به سالن های نمایش روبرو هستیم و حتی برخی از سینماها نیز به حالت شبانه روزی فعالیت می کنند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: طی 6 ماه گذشته یک هزار میلیارد ریال فروش سینماهای کشور بوده که با تولید آثار فاخر فرهنگی و آموزشی در این حوزه می توان از گسترش ماهواره و شبکه های مجازی مخرب، پیشگیری کرد.
وی در ادامه یادآور شد: در حوزه هنری نیز توجه به نگارگری، خوشنویسی و تئاتر در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار داشته و سعی داریم آثاری با مضامین فرهنگی و مذهبی را روانه بازار کنیم.
جنتی ادامه داد: در حوزه موسیقی نیز باید گفت در گذشته شیوه نامه ای وجود نداشت اما طی سه سال گذشته سعی شد شیوه نامه ایی برای چهار گروه فعال و موثر در امر برگزاری کنسرت شامل خوانندگان، نوازندگان، برگزارکنندگان و تماشاچیان تدوین و با نظارت و ساماندهی در چارچوب های معین، با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اجرای برنامه های سالم موسیقی در جامعه حمایت می کند، گفت: چون این حوزه مورد علاقه مردم قرار داشته، اگر نتوانیم برنامه های سرگرم کننده و سالم برای آنان فراهم کنیم، به سمت دیگری خواهند رفت.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه این وزارتخانه در برگزاری کنسرت های موسیقی تابع قانون و نظر فقهی مقام معظم رهبری است، ادامه داد: ایشان به اذعان و اجماع همه اصحاب فرهنگ و هنر در حوزه های مختلف فرهنگی اعم از موسیقی، فیلم، نمایش، ادبیات و رمان صاحب نظر و دارای تحلیل و دیدگاه هستند و از نظر معظم له آن موسیقی ای محکوم و غیرقابل قبول است که مخصوص مجالس لهو بوده و یا مضل عن سبیل الله باشد.
وی اضافه کرد: ممکن است بسیاری از شخصیت ها و افراد با اساس موسیقی مخالف باشند اما وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تابع آنها نبوده و ملاک برای ما تنها قانون و دیدگاه های فقهی مقام معظم رهبری است.
جنتی یادآور شد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال ارتقای سطح فرهنگی جامعه، ترویج دینداری و توسعه شاخص های فرهنگی با استفاده از ابزارها و فنون جدید و هنری بوده و سینما از رساترین ابزارهای انتقال فرهنگی در جامعه امروز محسوب می شود.
وی یادآور شد: شورای فرهنگ عمومی در سطح کشور دارای 32 عضو است که طی یک سال گذشته موضوع محوری این شورا مساله تحکیم خانواده و آسیب های مرتبط با این نهاد اجتماعی بوده و امسال نیز بحث اقتصاد مقاومتی و لزوم گفتمان سازی و فرهنگ سازی در این زمینه به عنوان مهمترین اولویت این شورا مطرح شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار