تابناک: معاون نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آبفا کشور در مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی عکس و فیلم جلوه‌های آب عنوان کرد: نقش فرهنگ و هنر در مدیریت بحران و مصرف بهینه آب بسیار مهم است.
کد خبر: ۳۰۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴ 03 May 2015
به گزارش تابناک اصفهان به نقل از مهران آنلاین، حمید رضا تشیعی ضمن بیان این مطلب گفت: مسئله آب از جمله مسائل بحران زایی است که کشور ما به عنوان یک سرزمین خشک و کم آب با آن مواجه است.

وی افزود: افزایش تقاضای آب به دلیل تبدیل جمعیت روستانشین به شهر نشین از جمله مشکلاتی که همچنان در حال طی کردن سیر صعودی است و تنها راهکار مقابله با آن مدیریت مصرف و تقاضای آب است.

وی خاطرنشان کرد: جمعیت کشور ما در طی ۴۰ سال گذشته به میزان دو برابر افزایش یافته اما میزان مصرف آب بسیار بیشتر از حد معقول و انتظار افزایش یافته که این خود هشداری است که ما مسئولین و مردم را متوجه خود می‌سازد.

معاون نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آبفا کشور همچنین اظهار داشت تهیه آب سالم و قابل استفاده هزینه‌های بسیار زیادی را به دولت تحمیل می‌کند و در این میان آموزش اصول صحیح استفاده از آب از طریق ابزار فرهنگ و هنر می‌تواند کمک شایانی به صرفه جویی در اندوخته آب کشور بنماید.

وی تاکید کرد: دو ابزار فرهنگ و هنر بیشترین میزان تاثیرگذاری را بر نگرش و نگاه مرد به مسائل مختلف دارند و بسیر مثمر ثمر است اگر در راستای اصلاح الگوی مصرف آب از این دو نیز استفاده شود.

این جشنواره به حمایت وزارت نیرو نیازمند است

همچنین رییس حوزه هنری استان اصفهان در بخش دیگری با ابراز خرسندی از اینکه وزارت نیرو در جهت حمایت از اقدامات فرهنگی و هنری برای حل معضل کم آبی گامی برداشته عنوان داشت: از وزارت نیرو به عنوان متصدی مدیریت مسئله آب تقاضامندیم که با حمایت این جشنواره که اهم اهداف خود را در راستای تغییر الگوی مصرف و نگرش به مسئله آب قرار داده بستری را برای هنرمندان فراهم نماید تا در این زمینه فعالیت کنند و انشالله مقدمات حضور جشنواره در عرصه بین الملل هم فراهم شود.

سید مهدی سیدین نیا در ادامه افزود: برگزاری چنین جشنواره‌ای در کشور ما که یک کشور خشک و مواجه با بحران خشکسالی محسوب می‌شود تبعات بسیار خوبی داشته و توانسته پیام خود را با زبان فرهنگ و هنر به درستی بیان کند.

وی ادامه داد: امیدواریم برگزاری این جشنواره در سالهای آینده هم ادامه داشته باشد و بتواند رسالت خود را به خوبی ایفا کند.
مدیریت مصرف بهینه آب رویکرد مهم این جشنواره است

اما در بخش دیگری از این مراسم، متن مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان و دبیر دومین جشنواره ملی فیلم و عکس جلوه های آب قرائت شد.

هاشم امینی در بخشی از این متن عنوان داشت: در این روزگار سخت که آسمان خسیس تر شده، خشکسالی بیداد می کند و "آب، از نفس افتاده است " گرد هم آمده ایم تادست به دعا برداریم و از وجود لایزالش عاجزانه استدعا کنیم که باران رحمتش را بیش از گذشته بر سر مردم این دیار ببارد. همچنین از مردم شریف میهن مان بخواهیم که با رعایت الگوی مصرف ، از این گوهر زندگی بخش برای استفاده فرزندان مان حفاظت و صیانت کنند .

وی ادامه داد: جشنواره ملی فیلم و عکس جلوه های آب که نخستین دوره آن در سال ۱۳۹۰با هدف استفاده از ابزار هنر برای ترویج سبک زندگی ایرانی - اسلامی با رویکرد مدیریت مصرف بهینه آب، حساس نمودن افکار عمومی نسبت به مسأله حفاظت از منابع آبی و اصلاح الگوی مصرف برگزار شد، به ایستگاه دوم رسید و در این مسیر حمایت همه جانبه هنرمندان،امید بخش دست اندرکاران برگزاری جشنواره بود.
وی خاطرنشان کرد: حاصل این تلاش ارسال نزدیک به ۲۰۰۰ قطعه عکس و ۲۴۸ عنوان فیلم (شامل۱۱۵ فیلم داستانی،۱۰۸ فیلم مستند و ۲۵ فیلم پویانمایی) از ۵۸۱ هنرمند به دبیرخانه دومین جشنواره ملی فیلم و عکس جلوه های آب بود؛ آثاری که هریک صدها پند و اندرز در دل خود دارد و همین امر، کار را برای انتخاب آثار برتر دشوار می ساخت.

دبیر دومین جشنواره ملی فیلم و عکس جلوه های آب افزود: به هر حال با تلاش اعضای محترم هیئت های انتخاب، ۱۲۴ قطعه عکس، ۲۲ فیلم داستانی،۳۳ فیلم مستند و ۱۷ فیلم پویا نمایی به بخش نهایی راه یافت که در روزهای هشتم، نهم و دهم اردیبهشت ماه در سه گالری و دو سالن نمایش در معرض دید علاقه مندان و قضاوت داوران محترم در هر چهار بخش قرار گرفت.

اعلام برگزیدگان بخش پویانمایی


هیئت داوران دومین جشنواره ملی عکس و فیلم جلوه‌های آب، جایزه بهترین فیلمنامه شامل لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ ۲۰ میلیون ریال جایزه نقدیدر بخش پویانمایی را به " فرزانه محمودی " از استان گیلان برای فیلم " آیینه " اهدا نمودند.

همچنین جایزه بهترین کارگردانی شامل لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ ۴۰ میلیون ریال به " محمد شجره طوبی " از استان اصفهان برای فیلم "زنده بود " اهدا شد.


اعلام برگزیدگان بخش فیلم داستانی

همچنین هیئت داوران دومین جشنواره ملی عکس و فیلم جلوه‌های آب، جایزه بهترین تصویر برداری شامل لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ ۲۰ میلیون ریال جایزه نقدی، را به " یاشار دادبخش " از استان آذربایجان شرقی برای تصویربرداری فیلم داستانی " اینام " اهدا نمودند.


جایزه بهترین فیلمنامه شامل لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ ۲۰ میلیون ریال جایزه نقدی اهداء نیز به " محمد برادران " از استان خراسان رضوی برای فیلم داستانی "تشنه " اهدا شد.


" علیرضا سلمان پور" از استان آذربایجان شرقی نیز جایزه بهترین کارگردانی شامل لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ ۴۰ میلیون ریال جایزه نقدی را برای فیلم داستانی " کوزمک " دریافت نمود.

جایزه ویژه هیت داوران در این بخش نیز که شامل لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ ۲۰ میلیون ریال جایزه نقدیبود به " فرشاد خوشبخت " از استان اصفهان برای فیلم داستانی "حباب آبی" اهدا شد.
اما در بخش فیلم داستانی دو فیلم مورد تقدیر هیئت داوران قرار گرفت که بر این اساس لوح تقدیر و مبلغ هفت میلیون ریال جایزه نقدی به " میلاد سهایی" از استان اصفهان برای فیلم داستانی " دو بطری آب " و لوح تقدیر و مبلغ هفت میلیون ریال به " مهدی حیدری" از استان آذربایجان غربی برای فیلم " شپه " اهدا شد.


اعلام اسامی برگذیدگان در بخش عکس


اسامی برگزیدگان بخش عکس به شرح زیر اعلام شد:

بخش تک عکس


در بخش صنعت و کشاورزی
رتبه اول: احمد معینی جم از استان تهران (لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ ۲۰ میلیون ریال جایزه نقدی)
قابل تقدیر: احمد صالحی از استان اصفهان( لوح تقدیر و مبلغ ۱۰ میلیون ریال جایزه نقدی)

در بخش عکاسی خلاقانه


رتبه اول: سید علی حسینی از استان خراسان رضوی (لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ ۲۰ میلیون ریال جایزه نقدی)
قابل تقدیر: محمد رضا فتحی از استان زنجان ( لوح تقدیر و مبلغ ۱۰ میلیون ریال جایزه نقدی)

در بخش محیط زیست و طبیعت


رتبه اول: هادی کریمی از استان ایلام (لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ ۲۰ میلیون ریال جایزه نقدی)
قابل تقدیر: رضا زنگنه از استان همدان ( لوح تقدیر و مبلغ ۱۰ میلیون ریال جایزه نقدی)

در بخش مستند اجتماعی


عرفان سامان فر از استان فارس (لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ ۲۰ میلیون ریال جایزه نقدی)
قابل تقدیر : آقای اباصلت بیات از استان البرز (لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ ۲۰ میلیون ریال جایزه نقدی)

بخش مجموعه عکس


در بخش صنعت و کشاورزی
رتبه اول: منصوره ناقدی مهر از استان خراسان رضوی(لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ ۲۰ میلیون ریال جایزه نقدی)

در بخش عکاسی خلاقانه


رتبه اول: کریم محمدی از استان اصفهان (لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ ۲۰ میلیون ریال جایزه نقدی)

در بخش محیط زیست و طبیعت


رتبه اول: صابر قاضی از استان آذربایجان شرقی (لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ ۲۰ میلیون ریال جایزه نقدی)

در بخش مستند اجتماعی


رتبه اول: زینت السادات شاهزیدی از استان اصفهان(لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ ۲۰ میلیون ریال جایزه نقدی)

همراهی نوای سینا سرلک با نوازندگی تار کیوان ساکت


همراهی نوای سینا سرلک خواننده شناخته شده موسیقی سنتی ایران و با نوازندگی تار کیوان ساکت از برترین تار نوازان کشورمان حال و هوای خاصی به مراسم اختتامیه داد.
در این اجرا کیوان ساکت با همراهی گروه نوازندگان و خوانندگی سینا سرلک، خواننده ارکستر سمفونیک ایران به اجرای قطعاتی از موسیقی سنتی ایرانی پرداختند و مخاطبان را برای دقایقی با همدستی تار، نی، تنبک، دف، کمانچه و پیانو به شور آوردند. همچنین در بخش انتهایی مراسم، گروه شش نفره نوازندگی نی و دف به سرپرستی افشارپور به مدت ۱۶ دقیقه در سه بخش به اجرای برنامه پرداختند.

تجلیل از دو شخصیت برجسته هنری و فرهنگی


اما در بخش دیگری از این مراسم، از دو شخصیت برجسته هنری و فرهنگی به پاس سالها حضور در عرصه بازیگری تجلیل شد.
از داریوش اسدزاده که از ابتدای برگزاری جشنواره در کنار عوامل برگزاری آن حضور داشت، به عنوان یکی از پیشکسوتان عرصه بازیگری تلویزیون و سینما تقدیر شد.
همچنین هوشنگ حریرچیان دیگر بازیگر پیشکسوتی بود که در این مراسم مورد تجلیل قرار گرفت.

جایزه ویژه زنده یاد استاد زاون قوکاسیان


جوایز دومین دوره جشنواره ملی فیلم و عکس جلوه های آب در بخش جایزه ویژه زنده یاد استاد زاون قوکاسیان در مراسم اختتامیه این جشنواره اهدا شد.
هیئت محترم داوران در بخش جایزه ویژه هنرمند فقید استاد " زاون قوکاسیان " دو برگزیده اعلام کرد:
جایزه ویژه شامل لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ ۲۰ میلیون ریال جایزه نقدی اهداء شد به آقای" محمد علی هاشم زهی" از استان تهران برای فیلم " آک آپ آس "
لوح تقدیر و مبلغ هفت میلیون ریال جایزه نقدی اهداء شد به آقای محمد سعید محصصی از اصفهان برای فیلم " زنده رود یک روز به خصوص"

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :