معاون اماكن متبركه و امور زائران آستان قدس رضوي:
معاون اماكن متبركه و امور زائران آستان قدس رضوي گفت: خادمان حضرت امام رضا عليه السلام، همه ساله بزرگترين و زيباترين سفره جهان را برای پذیرایی از شیفتگان و دلدادگان این حرم می گسترانند.
کد خبر: ۳۱۷۸۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴ 25 October 2016
به گزارش تابناك رضوي، مهندس سيد خليل منبتي با بيان اينكه در حرم مطهر رضوي روزانه ٨ تا ١٢هزار نفر از زائران در مهمانسراي حضرت پذيرايي مي شوند، بیان کرد: هم اكنون روزانه در سه وعده صبحانه، ناهار و شام، از زائران عزيز پذيرايي به عمل می آید.
 
غذای متبرک رضوی در همه مناطق محروم و حاشیه شهر مشهد توزیع می‌شود 

وي با اشاره به آثار و بركات خوان پر بركت حضرت رضا(ع) تصريح كرد: عاشقان و ارادتمندان ساحت مقدس اهل بيت(ع) از اقصي نقاط دنيا، نگاه ويژه اي به غذاي متبرك امام رضا(ع) دارند و براي اينكه تعداد بيشتري بتوانند از اين فرصت بهره مند شوند، ظرفيت پخت غذا و پذيرايي از زائران چندين برابر شده است.

معاون اماكن متبركه و امور زائران آستان قدس رضوي خاطر نشان كرد: در ماه مبارك رمضان روزانه ١٢ هزار روزه دار در سفره هاي اكرام رضوي اطعام مي شوند که جلوه هاي بي نظير و باشكوهي از خدمت خادمان بارگاه منور رضوي را شاهد هستيم.

منبتي با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در عيد سعيد فطر سال 95 و تقدير ايشان از سفره هاي افطاري حرم مطهر رضوي بيان کرد: همانگونه كه معظم له تاكيد فرمودند، سفره هاي ساده مردم و اطعام فقرا از سنت هاي حسنه و زيباي اسلام است.

وي گفت: خادمان امام رضا(ع) در طول سال سفره هايي را براي پذيرايي از زائران مي گسترانند كه به عنوان نمونه مي توان به پذيرايي از زائران پياده در روزهاي پاياني ماه صفر اشاره كرد.

منبتي ضمن تقدير از حمايت هاي توليت آستان قدس رضوي براي رسيدگي به محرومان و مستضعفان، بیان کرد: از ابتداي سال جاري هر هفته، هزار و ٥٠٠ وعده غذاي متبرك در مناطق حاشيه شهر مشهد توزيع مي شود و بدین ترتيب تمام مناطق آسيب پذير و محروم شهر، از اين امكان بهره مند مي شوند.

وي برپايي سفره هاي نذري نبات و نمك متبرك را از آئين هاي قديمي و ريشه دار حرم مطهر رضوی دانست و گفت: در ايام دهه كرامت و ساير مناسبت هاي سال، اين اقلام متبرك كه در حرم مطهر بسته بندي مي شود، در اختيار زائران و دلدادگان به امام رضا(ع) قرار مي گيرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار