پرسپولیس و استقلال در ترکیب منتخب هفته دهم لیگ برتر نماینده ای نداشتند ولی تراکتور با دو نماینده درخشید.
کد خبر: ۳۱۹۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲ 29 October 2016
به گزارش تابناک تبریز، هفته دهم رقابت های لیگ برتر فوتبال کشورمان به پایان رسید و ماحصل آن ادامه صدرنشینی پرسپولیس، توقف استقلال، نفت و سپاهان و همچنین پیروزی پیکان، پدیده و تراکتورسازی بود. در این هفته 23 بار توپ از خط دروازه ها عبور کرد و میانگین دو برد 87 صدم گل در هر بازی به ثبت رسید. در ادامه در انتخاب ترین های هفته دهم با کاپ همراه باشید.

دروازه بان:

حسن هوری: درست است که نفت آبادان مقابل پرسپولیس با نتیجه یک بر صفر شکست خورد اما نمایش خیره کننده حسن هوری در این بازی بسیار به چشم آمد. او بود که پرسپولیسی ها را برای رسیدن به گل 85 دقیقه منتظر گذاشت و اجازه نداد نتیجه عجیبی در ورزشگاه آزادی به دست بیاید.  هوری بالاتر از محمدرضا اخباری بهترین دروازه بان هفته دهم رقابت های لیگ برتر شد.

مدافعین:

موسی کولیبالی: مدافع مالیایی سپاهان کم کم در ترکیب این تیم جا افتاده است. اعتقاد ویسی به این بازیکن تنومند باعث شده کولیبالی در خط دفاعی از اعتماد به نفس خوبی برخوردار باشد و در بازی برابر سایپا هم در کنار گلی که به ثمر رساند بارها مانع از فروپاشی دروازه تیمش شد. 

خالد شفیعی: مدافع باتجربه تراکتورسازی در این فصل زیرنظر امیر قلعه نویی درصد اشتباهاتش را به شدت کاهش داده است. او در این هفته ها به همراه هادی محمدی زوج مطمئنی را در قلب دفاعی تراکتور به وجود آورده و یکی از عوامل اصلی شش کلین شیت شدن این تیم به شمار می رود. شفیعی در بازی برابر گسترش فولاد و در دقیقه 78 توپی را از روی خط دروازه بیرون کشید که اگر این کار را نمی کرد شاید فاصله تراکتور با صدر جدول به جای دو امتیاز چهار امتیاز می شد.

وحید حمدی نژاد: بعد از نمایش ناامیدکننده برابر پرسپولیس و نیمکت نشین شدن در بازی بعد انتظار می رفت حمدی نژاد حالا حالا ها مورد اعتماد علی دایی نباشد اما شهریار روی مدافع راست باتجربه اش قمار کرد و این قمار جواب داد. حمدی نژاد روی گل دوم تیمش تاثیر مستقیم داشت و با استارت های عرضی معروف خودش پایه گذار گل دوم نفت شد.

ابوالحسن جعفری: محمد ایرانپوریان باز هم در ترکیب تراکتور خوب بازی کرد. میلاد فخرالدینی برای نفت گل زد و هرایر مگویان جواب اعتماد منصوریان را در سمت راست خط دفاعی داد اما بدون شک بهترین دفاع راست هفته ابوالحسن جعفری بود. بازیکن اسبق تیم های ملوان و سپاهان که مصدومیت رباط صلیبی را به تازگی پشت سر گذاشته روز به روز در ترکیب پدیده بیشتر جا می افتد. اوج کار این بازیکن کوتاه قامت در بازی با صبا بود که پایه گذار دو گل از سه گل تیمش نام گرفت و یکی از عوامل پایان بدبیاری های این تیم مشهدی در لیگ برتر بود. 

هافبک ها:

حامد شیری: مدافع آخر زمان مجید جلالی و حالا هافبک دفاعی زمان حسین فرکی فرشته نجات خودروسازان در بازی برابر سپاهان شد. این بازیکن شمالی در میانه میدان سایپا نمایش قابل قبولی داشت و در کنار آن موفق شد با گل دقیقه 95 خودش مانع از به ثبت رسیدن یک باخت دیگر برای سایپای حسین فرکی بود.

ایوب کلانتری: خداداد عزیزی بیشتر از هر کسی باید ممنون دار ایوب کلانتری باشد چراکه اگر این بازیکن نبود الان خداداد در اولین هفته سرمربیگری اش اولین شکست را تجربه کرده بود. شماره 10 سیاه جامگان مانند بقیه بازی های این فصل ستاره تیمش بود. این بازیکن در برابر نفت هم کار خودش را کرد و زننده هر دو گل تیمش بود. 

مهدی رجب زاده: سومین گل رجب زاده در لیگ شانزدهم باز هم از روی ضربه ایستگاهی بود. کاپیتان 38 ساله ذوب آهن گویا خیال تمام شدن ندارد. جمله سرنوشت ساز سیروس پورموسوی پس از پایان بازی با ذوب آهن نشان دهنده نقش مهم رجب زاده در پیروزی ذوب آهن داشت. جایی که او گفت: رجب زاده شیراز تیم ما را به هم ریخت و باعث باخت مان شد.

مهاجمین: 

عبدالله ناصری: درست است که ساسان انصاری زننده تک گل فولاد به استقلال بود اما بازیکنی که 90 دقیقه دفاع و دروازه بان استقلال را اذیت کرد و پایه گذار گل فولاد هم شد کسی نبود جز عبدالله ناصری. شماره 77 قرمزهای خوزستان در این فصل شکوفا شده است. این بازیکن به پرسپولیس گل زد و بعد از این بازی اعتماد به نفسش چند برابر شد. به خاطر همین بود در بازی با استقلال از هر جایی اراده می کرد شوت می زد و رحمتی را با چالشی سخت رو به رو می کرد. از عبدالله ناصری در آینده بیشتر خواهیم شنید.

گادوین منشا: مهاجم نیجریه ای پیکان این روزها گلزن اول این تیم هم به شمار می آید. این مهاجم سیه چرده در بازی برابر ماشین سازی سوهان روح رسول خطیبی شد و با زدن دو گل و دادن یک پاس گل مسبب اصلی سبزقبایان تبریزی شد. 

لوسیانو ادینیو: فراز کمالوند برای متوقف کردن تراکتورسازی فکر همه جا را کرده بود جز شم بالای گلزنی لوسیانو ادینیو. مهاجم محبو پرشورهای تبریز و آقای گل لیگ چهاردهم با دو گلی که وارد دروازه گستر لاد کرد با همه مدعیان آقای گلی خط و نشان کشید و با صدای بلند فریاد زد او هنوز می تواند دروازه هر دروازه بانی را باز کند حتی خسوس.

**********************************

مربی هفته: مجید جلالی

چهار هفته پیش خیلی ها وقتی جدول لیگ را نگاه می کردند باز هم به پیکان امیدی نداشتند و تصورشان بر این بود که مجید جلالی دوباره ناکام شده است. اما حقیقت گویا چیز دیگری بود. خودروسازان به یک باره در غدیر اهواز اوج گرفتند طوری که در چهار هفته اخیر 10 امتیاز گرفتند و 10 گل زدند. کامپیوتر آقا معلم این روزها هنگ نمی کند و حسابی روی بورس است. قربانی این هفته آنها ماشین سازی تبریز بود.

مربی ناکام هفته: رسول خطیبی:

رسول پاشای تبریزی ها مشتری پروپاقرص این آیتم ما شده است. تیم او علیرغم همه ریخت و پاش هایی که ابتدای فصل داد راه را به طرز وحشتناکی اشتباه می روند. آنها بعد از اینکه یکی، دو هفته به خوردن سه گل رضایت داده بودند حالا در هفته دهم پا را فراتر گذاشتند و مقابل پیکان چهارتایی شدند. ماشین سازی با هدایت خطیبی روز های تلخی را تجربه می کند و پیوند عجیبی را در قعر جدول رده بندی به وجود آورده است. 

بازیکن هفته: گادوین منشا

ابتدای فصل که آرش برهانی مصدوم شد منشا مهاجم اصلی خودروسازان نام گرفت. او به قدری در دو، سه هفته ابتدایی گل نزن بود که همه به مجید جلالی و خریدش خرده گرفتند. اما این مهاجم نیجریه ای روی دیگری داشت. موتور گلزنی او در برابر استقلال خوزستان روشن شد. به نحوی که در چهار هفته گذشته از 10 گلی که پیکان زده 5 تای آن به نام او ثبت شده است. 

بازیکن ناکام هفته: مانوئل فرناندز مونیز

فصل پیش با لاکرونیا از بارسلون هفت گل خورد و حالا با ماشین سازی از پیکان چهارتا می خورد. گلر لالیگایی رسول خطیبی تحت تاثیر افت تیمش قرار گرفته است. او که در هفته های نخست منجی تیمش بود حالا به کابوس سبزقبایان تبدیل شده است. او که در هفته های نخست به سخت ترین شکل ممکن تسلیم می شد حالا می توان گفت به 90 درصد توپ ها نه نمی گوید. 

گل هفته: کیوان امرایی

ایستگاهی مهدی رجب زاده، شوت ناگهانی ایوب کلانتری، گل انفرادی ساسان انصاری، ضربه سر مهدی طارمی و شوت نیمچه آکروباتیک حامد شیری همگی شایستگی کسب عنوان بهترین گل هفته را داشتند اما گل دوم صبا به پدیده چیز دیگری بود. کیوان امرایی بازیکنی که قرار بود پدیده فوتبال ایران شود و بعدها دچار حاشیه های عجیبی شد در این هفته گل بسیار زیبایی را به ثمر رساند. این بازیکن توپ را از زمین خودی از قاسم دهنوی گرفت و با یک استارت چند ده متری خودش را به پشت محوطه پدیده رساند و با یک شوت غیرقابل مهار به سه کنج دروازه مجتبی روشنگر گل نه چندان تاثیرگذاری را برای تیم صمد مرفاوی به ثمر رساند.

بازی هفته: سیاه جامگان و نفت تهران

درست است که بازیهای پیکان- ماشین سازی و پدیده- صبا پرگل ترین بازی های هفته بود اما جدال پرافت و خیز سیاه جامگان مشهد و نفت تهران خیلی ها را شگفت زده کرد. این دو تیم به دلیل مشکلات مالی با چالش اعتصاب بازیکنان رو به رو بودند و انتظار می رفت بازی چندان دلچسبی را به نمایش نگذارند اما در عمل اتفاق دیگری رخ داد و چهار گل در این بازی به ثمر رسید. 

پرتماشاگرترین بازی هفته: پرسپولیس- صنعت نفت آبادان

طرفداران پرسپولیس باز هم نشان دادند اگر روز تعطیل باشد تیم شان را تنها نمی گذارند و پای اکر هستند. آنها در روزی که سرخپوشان بیش از هر زمانی به حضورشان احتیاج داشتند ورزشگاه آزادی را پر کردند و یکی از محرک های اصلی تیم برانکو برای یورش به سمت دروازه نفت آبادان بودند. شاید اگر آنها نبودند پرسپولیس پس از آن همه موقعیت که از دست داد ناامید می شد ولی... /کاپ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :