مدیرکل پدافند غیرعامل استان ایلام؛
مدیرکل پدافند غیرعامل استان ایلام گفت:تجمع بزرگ اربعین با محوریت 2 کشور ایران و عراق و حضور پررنگ مسلمانان موجب هراس کشورهایی چون عربستان و آمریکا شده و آنها بدلیل به خطر افتادن منافع و جایگاه شان در منطقه از این رویداد بزرگ احساس خطر می کنند.
کد خبر: ۳۲۱۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷ 01 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛پرویز شریفی روز سه شنبه در نشست هماهنگی رزمایش انفجار تروریستی اظهار کرد: ایران اسلامی با توجه به شرایط نامساعد منطقه و همچنین اهمیت موضوع سلامت و امنیت اربعین باید آمادگی همه جانبه ایی در این خصوص داشته باشد.
 
وی افزود: تجمع بزرگ اربعین با محوریت 2 کشور ایران و عراق و حضور پررنگ مسلمانان موجب هراس کشورهایی چون عربستان و آمریکا شده و آنها بدلیل به خطر افتادن منافع و جایگاه شان در منطقه از این رویداد بزرگ احساس خطر می کنند.
 
شریفی یادآور شد: این کشورها و همپیمانان شان سعی دارند به هر طریقی با انجام اقدام های تروریستی شورش و چالش های امنیتی در همایش باشکوه اربعین ناامنی ایجاد کنند تا حضور مردم کمرنگ شود.
 
وی تاکید کرد: هر جا که اجتماع بزرگ و انبوهی مانند اربعین وجود داشته باشد امکان بروز خطرات مختلف از سوی دشمنان همچون اقدام های تروریستی مانند بروز انواع انفجار، حوادث بیووژیکی و بیوشیمیایی و سایبری وجود دارد.
 
وی با اشاره به برگزاری رزمایش آمادگی برای مقابله با خطرات تروریستی در همایش اربعین امسال گفت: هدف از برگزاری این رزمایش آمادگی کامل دستگاه های مرتبط با موضوع اربعین برای پیشگیری و مقابله با هر گونه حوادث و رخداد احتمالی است.
 
به گفته شریفی، دشمنان با استفاده از امکانات و فناوری های مدرن و با اقدام های خرابکارانه می توانند مخل امنیت اربعین باشند و مسئولان برگزار کننده این همایش بزرگ مردمی باید با در نظر گرفتن احتمالات و شناسایی و رصد انواع حمله های خرابکارانه، نقشه های دشمن را خنثی کنند.
 
شریفی هدف از برگزاری نشست امروز را دستیابی به یک نتیجه واحد و کامل در خصوص چگونگی انجام مانور قبل از شروع اربعین و محل آن و بررسی میزان آمادگی دستگاه های مرتبط با این رزمایش اعلام کرد.
 
رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان ایلام هم در این نشست گفت: این رزمایش با محوریت انفجار و مجروح و کشته شدن جمعی از زائران و نوع و میزان آمادگی دستگاه های مرتبط با اربعین به درخواست ایلام و با مجوز مرکز اورژانس و فوریت های پزشکی کشور برگزار می شود.
 
دکتر صیدنور علیمرادی تاکید کرد: در این رزمایش هدف اصلی شناسایی امکانات موجود و ظرفیت ها، هماهنگی های برون و درون سازمانی با دستگاه های درگیر با اربعین و نیازسنجی امکانات مورد نیاز در موضوع حساس اربعین است.
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام نیز اظهار کرد: در حالت واقعی امکان بروز هرگونه حادثه ای چون مخاطرات بیولوژکی، آلودگی آب و غذا، خرید اسباب بازی های با ساختار آلودگی بیولوژیکی، انفجار مین، انفجارهای شیمیایی وجود دارد.
 
دکتر راضی ناصری فر افزود: باید گروه ها، یگان ها و همه ادارات درگیر و مداخله گر با مساله اربعین آموزش های تخصصی لازم را برای مقابله با مواقع بحرانی فرا بگیرند و در حالت آماده باش کامل باشند.
 
مدیرکل بحران استان ایلام هم گفت: نکته اساسی در مواقع بروز هرگونه پیش آمد، مدیریت مساله و کاهش التهاب های ناشی از بروز رویداد است که توسط یک مدیریت واحد و جامع انجام می شود.
 
احمد کرمی افزود: باید مسئولیت های هر دستگاه از قبل مشخص و اعلام شود و نیز هر دستگاه بر اساس ظرفیت و امکانات موجود با انجام هماهنگی با مدیریت اصلی برای کمک به مصدومان و مجروحان و حادثه دیدگان سانحه وارد عمل شود.
 
در این نشست اعضای شرکت کننده در مانور و همایش اربعین دیدگاه و پیشنهادهای خود در خصوص چگونگی برگزاری رزمایش اعلام کردند و مقرر شد در نشست روز شنبه هفته آینده زمان و مکان و دستگاه های شرکت کننده در زرمایش اعلام شود./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار