با شکست نماینده کردستان
دیدار تیم های فوتبال صبای قم و شهدای گروس بیجار در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی فوتبال کشور با نتیجه پرگل چهار بر صفر به سود صبای قم به پایان رسید تا این تیم حریف استقلال تهران در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی شود.
کد خبر: ۳۲۳۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۲ 03 November 2016
به گزارش تابناک قم، در ادامه رقابت‌های جام حذفی فوتبال و در مرحله یک شانزدهم نهایی تیم فوتبال صبا در قم میزبان شهدای گروس بیجار بود که این مسابقه با نتیجه 4 بر صفر به سود شاگردان مرفاوی خاتمه پیدا کرد تا به این ترتیب صبا با پیروزی قاطعانه راهی مرحله یک هشتم نهایی شود.

تیم فوتبال صبای قم در نیمه نخست در یک بازی کاملا برتر، با گل احمد حسن زاده در دقیقه 21 برنده به رختکن رفت. 

با شروع نیمه دوم باز هم این تیم فوتبال صبای قم بود که با تعداد بازیکنان بسیار در زمین تیم شهدای گروس بیجار حضور داشت و حملات گسترده ای را روی دروازه این تیم ترتیب داد. 

در دقیقه 63 احمد حسن زاده توانست از روی توپ ارسالی رضا عنایتی از سمت چپ محوطه جریمه با یک ضربه سر محکم به گوشه دروازه گل دوم خود و تیم صبای قم را به ثمر برساند. 

در دقیقه 70 بازی امید جهانبخش با یک حرکت زیبا توپ را به محوطه جریمه تیم شهدای گروس بیجار رساند و در اختیار میلاد ابطحی گذاشت تا این بازیکن با یک شوت، دروازه تیم بیجاری را برای بار سوم فرو بریزد. 

محمدباقر صادقی، وحید علی‌آبادی، حمیدرضا دیوسالار، قاسم دهنوی(دقیقه ۷۸، مسعود حق‌جو)، پویا سیف‌پناهی، مهران امیری، میلاد ابطحی، کیوان امرایی، امید جهانبخشی(دقیقه ۷۴، کریم اسلامی)، رضا عنایتی و احمد حسن زاده بازیکنان صبای قم در این مسابقه بودند.

برای تیم شهدای گروس بیجار کردستان نیز در این مسابقه مهدی اکبری، شهرام الماسی، محمد میرزایی، میثم مراد زاده، سید رضا سبحانی، افشین بهرامپور، اصغر بهرامپور، محسن حیدری(۶۸- سامان جباریان)، آرش ترکمندی(۶۳- فرشاد ترکمندی)، افشین ولایتی و قاسم سوار(۴۶- میثم باشوکی) به میدان رفتند.

صبا با صعود از این مرحله، حریف استقلال شد و باید در در مرحله یک هشتم نهایی با مدعی آبی پوش تهرانی مصاف دهد.

واکنش مرفاوی به رویارویی با استقلال

صمد مرفاوی پس از پیروزی 4 بر صفر برابر شهدای گروس بیجار اظهار داشت: تیم حریف تیم خوبی بود و ما هم خوب بازی کردیم. نیمه اول به دلیل تجمع تیم حریف در زمین خودش با فشردگی دفاعی روبرو شدیم. ما تلاش کردیم این دفاع را باز کرده و به گل برسیم که در یک مورد موفق بودیم.

وی با بیان اینکه  موقعیت‌های زیادی از دست دادیم، ادامه داد: در نیمه دوم بهتر شدیم؛ 3 گل به ثمر رساندیم و چندین گل هم نزدیم. ناگفته نماند تیم حریف هم تیم قابل احترامی بود و و سعی کردیم که فوتبال منطقی بازی کنیم و به حریف هم احترام بگذاریم. شاگردانم به خوبی کار خود را انجام دادند و امیدوارم در مرحله بعدی مقابل استقلال شرایط بهتری داشته باشیم.

سرمربی تیم فوتبال صبای قم درخصوص اینکه دوست دارد مقابل استقلال در تهران بازی کند یا قم، خاطرنشان کرد: برای ما فرقی نمی‌کند. اگر در قم باشد که بهتر است، چراکه تعدادی تماشاگر داریم که از ما حمایت می‌کنند. استقلال تیم بزرگی است و وقتی مقابل استقلال و پرسپولیس در قم بازی داشته باشیم ورزشگاه پر می‌شود. ما دوست داریم هواداران به ورزشگاه بیایند و اگر در قم باشد بهتر است، اما اگر در تهران هم باشد مشکل، استرس و ترسی نخواهیم داشت.

مرفاوی درخصوص تعطیلی مسابقات لیگ، عنوان کرد: همین که امروز توانستیم بازی کنیم خوب بود. اگر بازی بعدی هم انجام شود ما استقبال می‌کنیم و مشکلی نداریم، چون می‌خواهیم در شرایط مسابقه باشیم. امیدوارم هر اتفاقی که می‌افتد خیر باشد. ما از همه نظر آماده هستیم و امکان دارد دو هفته متوالی با استقلال در قم بازی کنیم.

وی گفت: در بازی مقابل پدیده 5-6 بازیکن اصلی خودمان را در اختیار نداشتیم و دچار مشکل شدیم. هرچقدر تیم ما کامل تر باشد شرایط برای ما بهتر خواهد بود. پرسپولیس هم مقابل قشقایی 3 بازیکن اصلی خود را در اختیار نداشت و باخت. امیدوارم بازیکنانم همیشه سالم و سلامت باشند تا هر زمانی که نیاز بود از آنها استفاده کنیم.

شکست مقابل صبا نتیجه خوبی برای ماست

رشید طهماسبی بعد از شکست 4 بر صفر تیمش مقابل صبای قم اظهار داشت: با توجه به نیروهایی که داشتیم بازی بدی نبود. جا دارد خسته نباشید بگویم به بازیکنانم. به‌هر حال تیم صبا، تیمی لیگ برتری است و فاصله‌ای زیادی با تیم ما داشت. به نظرم شکست 4 بر صفر نتیجه خوبی برای تیم ماست و البته راضی‌کننده.

سرمربی تیم فوتبال گروس بیجار در ادامه افزود: در  نیمه اول بازی خوبی را انجام دادیم و تنها  یک گل خوردیم، ولی در نیمه دوم کم آوردیم و سه گل دیگر دریافت کردیم. به تیم صبا تبریک می‌گویم و امیدوارم در ادامه راه موفق باشند.

وی در مورد مشکلات این تیم برای آمدن به قم خاطر نشان کرد: به آن صورتی که در رسانه‌ها مطرح شد، مشکل نداشتیم. یکی از هواداران زحمت کشیده و ماشینی برای ما به بیجار فرستاده بود تا با آن به قم سفر کنیم، ولی این ماشین با تعداد نفرات ما همخوانی نداشت و به همین دلیل با آن وسیله سفر نکردیم.

تعطیلی سه روزه تمرینات تیم صبای قم

همچنین به گفته رضا ملکی مدیر رسانه ای تیم فوتبال صبای قم پس از پیروزی قاطع این تیم برابر شهدای گروس بیجار، کادرفنی صبایی ها به این نتیجه رسید که بازیکنان صبا اکنون به استراحت بیشتری نیاز دارند و با مشورت با مدیرعامل تیم قرار شد تمرینات صبای قم به مدت سه روز تعطیل شود تا بازیکنان در این سه روز به استراحت بپردازند.

گفتنی است تیم رده پانزدهمی صبای قم در دیدار بعدی خود در هفته یازدهم لیگ برتر باید روز پنجم آذر ماه به مصاف تیم رده دومی تراکتورسازی تبریز برود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار