فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه خدمت به آحاد مردم یکی از اهداف اصلی و مهم جمهوری اسلامی است، گفت: خدمت به مردم تولید قدرت کرده و پایه های نظام را مستحکم تر می کند.
کد خبر: ۳۲۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۵ 07 May 2015

سردار سرتیپ پاسدار غلام عسگر کریمیان روز پنجشنبه در همایش استانی رسم هجرت به مناسبت سالروز تاسیس بسیج سازندگی، افزود: یکی از اهداف اصلی و مهم اردوهای هجرت در بسیج سازندگی محرومیت زدائی از چهره روستاها و مناطق محروم است که حرکت شتابنده در این مسیر می تواند موجب تقویت رفاه و آسایش در این مناطق شود.

وی اظهار کرد: خدمت به آحاد مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر می تواند مردم را در صحنه نگه داشته و تولید قدرت و اقتدار ملی کند که این موضوع برای ثبات و اقتدار نظام لازم و ضروری است.

کریمیان، راهبرد اصلی و مهم جمهوری اسلامی را استفاده از مردم در عرصه های مختلف بیان کرد که نمونه آشکار و بارز آن در دوران دفاع مقدس به منصه ظهور رسید که باید همین روند در حال حاضر نیز برای اقتدار هر چه بیشتر نظام تداوم یافته و تقویت شود.

وی ، دلیل اصلی دشمنی استکبار جهانی با جمهوری اسلامی ایران را ماهیت استکبارستیزی، ظلم ستیزی و سلطه ناپذیری آن عنوان کرد و افزود: نظام سلطه تاکنون در عرصه های جنگ سخت، جنگ نرم و جنگ های اقتصادی و اطلاعاتی وارد کارزار با نظام اسلامی شده که با رهبری های داهیانه امام راحل و فرمانده کل قوا و همچنین هوشیاری مردم در هر عرصه با شکست مواجه شده است.

کریمیان با اشاره به آرامش و امنیت موجود در ایران، آن را حاصل خون های پاک شهدای دوران دفاع مقدس خواند و اظهار کرد: ایران اسلامی امروز در منطقه خاورمیانه که هر روز شاهد طوفان حوادث خونین است، به جزیره امن تبدیل شده است.

وی ادامه داد: شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس درس عملی و میدانی در عرصه جهاد به ما داده اند که امروز باید توسط جوانان و نوجوانان باید به عنوان الگو پذیرفته شده و در قالب اردوهای جهانی عمل شود.

کریمیان ، عملکرد جهادگران سازندگی را همچون عمل افسران و رزمندگان در دوران دفاع مقدس دانست و افزود: اردوهای جهادی نقطه مقابل کسانی است که قصد ضربه زدن به جمهوری اسلامی در عرصه های اقتصادی و فرهنگی را دارند.

وی ، خواستار اطلاع رسانی و بازتاب هر چه بیشتر فعالیت های بسیج سازندگی در رسانه های مختلف شد و عملکرد ضعیف رسانه ای را یکی از آسیب های اردوهای جهانی خواند. تبلیغ و اطلاع رسانی از عملکرد قابل توجه اردوهای جهادی در مناطق محروم نمونه بارز تبلیغ معروف است.

مسئول بسیج سازندگی آذربایجان شرقی نیز در این مراسم ، محرومیت زدائی، عمران و آبادانی، اقتصاد مقاومتی و فرهنگ سازی را از جمله اهداف اصلی و مهم اردوهای جهانی برشمرد و گفت: این اردوها همان فعالیت های داوطلبانه مردمی است که در صدد ترویج ارزش های انقلاب در روستاها و مناطق محروم است.

سرهنگ صفر قائمی گفت: عشق، عقل، علم و تدبیر، تحمل سختی ها و لمس محرومیت ها از ویژگی های بارز اردوهای جهادی در میان جوانان و نوجوانان است.

وی ، نبود هماهنگی کافی قشری، حمایت بسیار اندک و ناچیز دستگاه های اجرائی و بلاتکلیف ماندن تعدادی از پروژه های عمرانی را از آسیب های عمده اردوهای جهادی در آذربایجان شرقی برشمرد.

در این مراسم تعدادی از فعالان اردوهای جهادی آذربایجان شرقی در عرصه های سازندگی با اهدای جوایزی تجلیل شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار