رئیس انجمن مدیران صنایع استان خراسان رضوی گفت: در حال حاضربالاترین آمار بیکاران را فارغ التحصیلان دانشگاه ها تشکیل می دهند که این موضوع ضرورت بازنگری در آموزش را گوشزد می کند.
کد خبر: ۳۲۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱ 08 May 2015
رضا حمیدی درهفتمین همایش ایمنی و سلامت کار که در تالار ابن سینا مشهد برگزار شد بیان کرد: آموزش های ارایه شده در جامعه و دانشگاه ها باید متناسب با نیازهای جامعه باشد.

وی با بیان اینکه آمار بیکاری در بین فارغ التحصیلان دانشگاه ها افزایش یافته است افزود: این آمار نشان می دهد که تعداد افراد تحصیلکرده و نوع آموزش های فرا گرفته شده توسط آنها با نیاز جامعه همخوانی ندارد.

وی ادامه داد: اولویت ما در ابتدا باید اشتغال باشد و سپس به تامین محیط امن و سالم در جامعه بپردازیم.

وی با تاکید بر این موضوع که آموزش باید متناسب با نیازهای جامعه باشد گفت: متاسفانه درصد بالای بیکاران در جامعه فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند که رفع این معضل نیازمند بازنگری آموزش ها است.

حمیدی عنوان کرد: هزاران واحد غیرمجاز که بیشتر در حوزه مواد غذایی هستند سلامت غذایی مردم و تداوم کار واحدهای سالم و مجاز را با خطر مواجه ساخته است و گسترش قاچاق در کشور برخی واحدهای تولیدی را به تعطیلی کشانده است.

نسخه سلامت مردم در دست سیاستمداران

رئیس انجمن مدیران صنایع استان گفت : هوای آلوده در کلان شهرها و ترافیک بر سلامت و روان کارگران تاثیر مستقیم می گذارد و بار وظیفه واحد های تولیدی را درارتقاء سلامت کارگران افزایش می دهد.

وی بیان کرد: امروز نسخه سلامت و نشاط مردم و کارکنان سازمانها تنها در دست پزشکان و کارآفرینان نیست بلکه بیشتر به دست سیاستمداران و مسئولان کشور است و دولت باید با خردمندی کارآفرینان را در ایجاد اشتغال و بهبود سلامت نیروی کار یاری کند.

وی افزود: در حال حاضر تعداد ۸ میلیون جوان جویای کار در کشور بین سنین ۲۵تا ۲۹ سال منتظر اشتغال و ازدواج هستند و ضروری است تا برای اجرای قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار که در دولت قبل تصویب شده بیشتر بکوشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار