در چهاردهمین جشنواره فیلم فجر شیراز فیلمهای« ناهید» و ـچاقی» اکران شد تا در هوای سرد زمستانی شیراز، فضای جشنواره با استقبال مردم از این دو فیلم گرم تر شود.
کد خبر: ۳۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱ 07 February 2015

به گزارش خبرنگار مهر، جمعه شب درحالی که هنوز اکران حکایت عاشقی در سینما سعدی ادامه داشت، در نوبت نخست نمایش فیلم های تالار حافظ، «ناهید» به کارگردانی آیدا پناهنده روی پرده رفت که با تمی خانوادگی و اجتماعی موضوع ازدواج موقت را هدف قرار می داد.

در این فیلم که بیژن امکانیان تهیه کننده است روایت مبتنی بر درگیری های حاصل از ازدواج دوباره یک زنی به نام ناهید است که پسرش متاثر از پدر با رفتارهای خشونت بار نمی خواهد او دوباره ازدواج کند.

ناهید، سرگردان میان عشق و خانواده

آيدا پناهنده فيلم نامه اين فيلم را با همکاري ارسلان اميري به نگارش در آورده که مضموني عاشقانه و اجتماعي دارد. ساره بيات، پژمان بازغي و نويد محمد زاده بازيگران اصلي فيلم هستند که در کنار پوريا رحيمي سام، نسرين بابايي، ميلاد حسين پورو بازيگران اهل استان گيلان در اين فيلم ايفاي نقش مي کنند.

کارگردان در جایگاه فیلمسازی که اشراف به موضوع زنان دارد در این فیلم با هدف قرار دادن تنهایی های یک زن اسیر میان دوراهی و انتخاب سرنوشت قصه را به آرامی پیش برده و از ابتدا تا انتها فیلم را بر اساس قصه ای ساده، اما در عین حال پیچیده پیش می برد.

جشنواره فیلم فجر در سینماهای شیراز

گرچه به نظر می رسید مخاطبانی که عطای چهاردهمین جشنواره فیلم فجر را در پی دیده نشدن نام های پرآوازه سینمای ایران را به لقایش ببخشند، اما شامگاه جمعه دست کم با اینکه هوا نیز دوباره در شیراز رو به سردی گذاشته، سالن های جشنواره را به نشستن در خانه یا تفریح آخر هفته دیگری ترجیح داده و صندلی های سینما سعدی و تالار حافظ نشان از تغییر فصل می داد.

چاقی، جدال میان خوش اندامی و وجدان

بدین ترتیب نخستین اکران فیلم سینمایی «چاقی» نیز به لطف وجود نام هایی چون علی مصفا، حمید فرخ نژاد، لادن مستوفی و مهسا کرامتی در تالار حافظ با استقبال گرم تماشاگران روبه رو شد. مصفا که در این فیلم نقشی متفاوت با آنچه پیشتر از وی دیده شده، در میان عشق و وجدان قرار گرفته و همزمان با جدالی میان چاقی و خوش اندامی در پی این است از نو آغاز کند.

گرچه نقش ادبیات و عنصر صدا در این فیلم بارزتر از دیگر موضوعات جلوه گر شده، اما فیلم کاستی هایی از جمله مشخص نبودن انگیزه را هم با خود یدک می کشد.

این فیلم به کمک نماهای زیبای مرتضی پورصمدی و موسیقی امیر توسلی و صدابرداری درخشان نظام الدین کیایی توانسته است در نبود قصه ای سرراست و روان جان بگیرد. از سویی بازی حمید فرخ نژاد نیز در مسیر آنچه در چهارشنبه سوری از وی سراغ می رفت قرار دارد.

چاقی بیش از اینکه فیلمی با مضمون چاقی باشد فیلمی متکی به صداست و هرگاه انتظار می رود واکنشی در بازیگر برانگیخته شود صداست که به کمک تماشاگر می آید.

در ادامه چهاردهمین جشنواره فیلم فجر شیراز که ۲۰ بهمن پایان می یابد، شنبه ۱۸ بهمن در ساعت های ۱۶، ۱۸و ۳۰ دقیقه و ۲۰ و ۳۰ دقیقه به ترتیب فیلم های ناهید، چاقی و خانه دختر در سینما سعدی به روی پرده می روند.

همچنین در این روز افزون بر تکرار اکران چاقی که در ساعت ۲۰و ۳۰ دقیقه صورت می گیرد، فیلم خانه دختر به کارگردانی شهرام شاه حسینی در ساعت ۱۸و ۳۰ دقیقه در تالار حافظ اکران می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار